Na nové skutočnosti v kauze, ktorá vypukla koncom marca, upozornila nezisková organizácia Transparency international. „Cako vložil niekoľko tisíc eur do propagácie falošného webu prezidentského kandidáta Ivana Korčoka. Reklamu platí cez svoju firmu Erste Consulting, ktorá poslala v prezidentských voľbách 2019 kandidátovi Štefanovi Harabinovi dar vo výške 12 460 eur,“ uviedla mimovládka s tým, že web ivankorcok2024.sk Cako nielen promuje, ale financoval aj jeho kreovanie.
Do propagácie antikampaňového investoval Cako takmer 5-tisíc eur. „Firma web propaguje aj na Facebooku cez konto Dôležité pre vašu budúcnosť. Za posledné dni mohla vložiť do reklamy tisíc eur, vďaka čomu sa zobrazila státisícom užívateľov sociálnej siete. Facebook pri jednej z reklám dnes zobrazil informáciu, že bola zmazaná pre porušovanie pravidiel. Odstránená bola aj samotná stránka, zatiaľ nie je jasné, na základe čoho,“ uviedlo Transparency.
Na falošný web Korčoka upozornila ako prvá facebooková stránka Hoaxy a podvody, ktorá naznačila, že za tvorbou webu mohla byť marketingová spoločnosť Creo advertising, ktorá zabezpečuje prezentáciu šéfa parlamentu Petra Pellegriniho pred prezidentskými voľbami. Túto domnienku ale zmietol Hlas zo stola. „Dôrazne odmietame zavádzajúce výroky Ivana Korčoka, v ktorých spája údajné útoky na svoje stránky s kampaňou Petra Pellegriniho. Rovnakou logikou by sme mohli tvrdiť, že samotný Ivan Korčok stojí za celou nechutnou antikampaňou, ktorú voči Petrovi Pellegrinimu vedú Korčokovi podporovatelia vrátane Igora Matoviča,“ uviedla v reakcii hovorkyňa Petra Pellegriniho Patrícia Medveď Macíková.
V rovnakom duchu sa pre Pravdu vyjadril aj konateľ Creo advertising Radoslav Kuchynka. „Ja osobne ani moja agentúra sme sa nepodieľali na žiadnych nekalých kampaňových aktivitách,“ uviedol. Kuchynka sa tiež domnieva, že v kampani bolo, naopak, zneužité meno jeho agentúry. „V súčasnej situácii, kedy sa takmer celá kampaň v online priestore odohráva na sociálnych sieťach, má akýkoľvek útok na webovú stránku s minimálnym výtlakom akurát ten „zmysel“, že majiteľ stránky vystupuje ako obeť zákerného útoku. Považujem preto za veľmi pravdepodobné, že bolo meno našej agentúry hrubo zneužité v politickej kampani, keďže je známe a dohľadateľné, že naša agentúra sa podieľa na kampani Petra Pellegriniho – a týmto spôsobom viesť útok proti nášmu klientovi,“ dodal.
Korčok v tejto súvislosti avizoval, že pre porušenie zákona o voľbách podá trestné oznámenie. Korčok pritom ako kandidát svoj vlastný web má, povinnosť mu totiž vyplýva zo zákona.