Pokračovanie článku: Fejkové bilbordy odštartovali neférové hry. Kde ležia hranice volebnej kampane?

2. Bude podvodov ešte viac?

S blížiacim sa termínom volieb možno očakávať, že prípady neférových kampaní sa budú stupňovať. Ďalší prípad neférovej kampane sa vyskytol aj v Trnave, na ktorú tiež poukázalo TIS. Kandidát na primátora Branislav Baroš prostredníctvom svojho občianskeho združenia Trnava pre každého zverejnil na Facebooku fotky výsmešných minibilbordov, tzv. citylightov umiestnených v trnavských uliciach.

„Neznámy zadávateľ na nich paroduje primátorove kroky súvisiace so sťahovaním tržnice či zákazkou na nové logo mesta. Aktuálneho primátora Petra Bročku na nich s odkazom na korunku z loga a súvisiaci slogan vykresľuje ako novodobého trnavského kráľa,” uvádza TIS na svojej sociálnej sieti.

kollár Čítajte viac Kollár pripustil predčasné voľby. Sulíkovi by padlo vhod odísť, myslí si Pellegrini

V realite však ide o fotomontáž – o upravený obsah minibilboardu, ktorý kandidátovo občianske združenie zdieľalo na sociálnych sieťach. V TIS uviedli, že im Baroš povedal, že si ju v združení vyrobili sami a keďže nejde o reálnu politickú reklamu, nemusí byť nijako označená.

„Na rozdiel od reálnych neoznačených billboardov s antikampaňou v Nitre tak v Trnave zákon neporušili. Prinajmenšom eticky je však problematická aj takéto fejková antikampaň,” píše TIS.

© Autorské práva vyhradené

25 debata chyba
Viac na túto tému: #voľby #volebná kampaň #antikampaň