2. Bude podvodov ešte viac?
S blížiacim sa termínom volieb možno očakávať, že prípady neférových kampaní sa budú stupňovať. Ďalší prípad neférovej kampane sa vyskytol aj v Trnave, na ktorú tiež poukázalo TIS. Kandidát na primátora Branislav Baroš prostredníctvom svojho občianskeho združenia Trnava pre každého zverejnil na Facebooku fotky výsmešných minibilbordov, tzv. citylightov umiestnených v trnavských uliciach.
„Neznámy zadávateľ na nich paroduje primátorove kroky súvisiace so sťahovaním tržnice či zákazkou na nové logo mesta. Aktuálneho primátora Petra Bročku na nich s odkazom na korunku z loga a súvisiaci slogan vykresľuje ako novodobého trnavského kráľa,” uvádza TIS na svojej sociálnej sieti.

V realite však ide o fotomontáž – o upravený obsah minibilboardu, ktorý kandidátovo občianske združenie zdieľalo na sociálnych sieťach. V TIS uviedli, že im Baroš povedal, že si ju v združení vyrobili sami a keďže nejde o reálnu politickú reklamu, nemusí byť nijako označená.
„Na rozdiel od reálnych neoznačených billboardov s antikampaňou v Nitre tak v Trnave zákon neporušili. Prinajmenšom eticky je však problematická aj takéto fejková antikampaň,” píše TIS.