Nová diaľnica D4 podľa dokumentácie zatiaľ povedie z Jaroviec do Ivanky pri Dunaji. Neskôr by mala pokračovať na Raču a tunelom cez Malé Karpaty k Marianke až po hraničný priechod Devínska Nová Ves – Marchegg.
„Diaľnica D4 je vedená v trase totožnej s trasou nultého okruhu okolo Bratislavy. Diaľnica má celkovú dĺžku 50,6 kilometra a skladá sa zo štyroch úsekov,“ uvádza sa v zámere, ktorý pre diaľničnú spoločnosť spracovala projektová firma Geoconsult. Odvoláva sa pritom na predchádzajúce rokovania Národnej diaľničnej spoločnosti s magistrátom a Bratislavským samosprávnym krajom.

Prvý úsek s mostom bude podľa projektu uvedený do prevádzky v roku 2016. Predpokladané náklady sú stanovené na 20 miliárd korún. Dĺžka diaľnice z Jaroviec po Ivanku pri Dunaji je 23 kilometrov. Celkovú dĺžku mosta od estakády v Jarovciach po estakádu v Podunajských Biskupisiach projektanti vyrátali na 1 896 metrov. To je zhruba o kilometer viac, ako má zatiaľ najnovší Most Apollo, ktorý funguje od roku 2005. Šiesty most bude mať podľa návrhu dva piliere istené oceľovými lanami. Povedú ním štyri pruhy diaľnice široké 3,75 metra. Súčasťou návrhu sú aj dva hĺbené tunely. Jeden pri Zálesí s dĺžkou 805 metrov a druhý 395-metrový blízko Ivanky pri Dunaji. Teraz zámer posudzuje ministerstvo životného prostredia, príslušné mestské časti, obce a úrady.
Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti má D4 prispieť k skvalitneniu dopravy, teda zvýšiť plynulosť, rýchlosť a bezpečnosť premávky. Po vybudovaní úseku Jarovce – Ivanka pri Dunaji by mala nasledovať časť po Stupavu s 9-kilometrovým tunelom od Rače cez masív Malých Karpát. Ďalej je v pláne úsek Stupava – Devínska Nová Ves a dokončenie na hranici pri rakúskom Marcheggu.
Bratislava má v súčasnosti päť mostov cez Dunaj. Ide o Most Lafranconi, Nový most, Starý most, Most Apollo a Prístavný most. V roku 2015 je v pláne sprevádzkovanie železničného tunela, ktorý by mala využívať aj mestská hromadná doprava.