Do Rakúska smeruje štrnásťtonová lastovička

Bratislavská mestská hromadná doprava bude jazdiť až na koniec sveta. Nová linka číslo 901 bude spájať slovenskú metropolu s rakúskou dedinkou Wolfsthal, kde sa v časoch Železnej opony pre Rakúšanov "končil svet". Linku slávnostne uvedú do prevádzky vo štvrtok, oficiálne začne premávať v sobotu.

22.05.2008 16:00
Autobus Foto:
Novú linku MHD do Rakúska slávnostne uvedú do prevádzky už dnes, oficiálne začne jazdiť od soboty. Jej trasa sa začne na zastávke Nový most, autobus pred príchodom do Wolfsthalu zastaví aj v Petržalke na Einsteinovej ulici pri Inchebe. Linku budú obsluhovať midibusy SOR B 9.5.
debata

Spustenie linky má však päťmesačné meškanie. A inú konečnú zastávku. Pôvodne mal autobus z Bratislavy jazdiť až do Hainburgu, pričom prvá jazda sa mala uskutočniť 21. decembra, v deň vstupu Slovenska do Schengenu. Oba ciele však stroskotali na zložitom vybavovaní licencií. „Napokon sme žiadali len o licenciu po Wolfstahl. Do budúcnosti však uvažujeme o predĺžení po Hainburg, to si však bude vyžadovať nový schvaľovací proces. Najskôr si teda počkáme, aký bude záujem cestujúcich,“ povedal predseda predstavenstva bratislavského Dopravného podniku Branislav Zahradník.

Prvý deň bude deväťstojednotka jazdiť zadarmo, od nedele bude jednosmerný lístok stáť 50 slovenských korún, či 1,5 eura. Lístok sa bude dať zakúpiť priamo u šoféra alebo na konečných zastávkach v špeciálnych automatoch. Spoj bude vyrážať zo zastávky Nový most, pred vstupom na rakúske územie sa zastaví v Petržalke na Einsteinovej ulici pri Inchebe. Štrnásťtonový autobus značky SOR bude premávať počas pracovných dní dva razy za hodinu, cez víkendy v hodinových intervaloch. Počas slnečných dní bude autobus jazdiť aj s prívesom na prepravu bicyklov.

Linka do Wolfsthalu je vlastne akousi prvou ťažkotonážnou lastovičkou. Dopravný podnik totiž do budúcnosti uvažuje aj o ďalších spojoch, ktoré by smerovali za hranice mesta, či dokonca štátu. „Môže to byť linka do Stupavy, do Rajky či napríklad do obcí na juhovýchod od Bratislavy,“ hovoril Zahradník. „Všetko však záleží na tom, ako sa rozbehne projekt Bratislavskej integrovanej dopravy. Časový plán sa teda nateraz nedá presne určiť,“ doplnil.

V dohľadnej dobe by však mali prebehnúť zmeny v preprave v rámci mesta. „Dopravný podnik oslovil mestské časti, aby zaslali návrhy na pripomienky pre zlepšenie MHD,“ povedal Zahradník, podľa ktorého prišlo viac ako sto návrhov, najviac z veľkých mestských častí ako Petržalka či Ružinov. „Pripomienky sme spracovali, urobili sme kvalifikovaný odhad nákladov a momentálne rokujeme s mestom o zmenách, ktoré by sme mohli vykonať na jeseň, po prechode z letného grafikonu,“ uzavrel.

debata chyba