Bicyklisti sa teraz musia prepletať pomedzi kamióny a nepretržitý prúd osobných áut. Tie pred Považskou Bystricou zídu z diaľnice, pretože sa tam končí, a prechádzajú krížom cez mesto. Tadiaľ vedie hlavný ťah v smere Bratislava – Žilina.
„Koncom mája by už mala byť otvorená nová diaľnica. Očakávame, že potom sa premávka trochu upokojí a na krajniciach ciest by mohli vzniknúť cyklotrasy,“ vraví Pavol Appel z mestského úradu.
Miestne občianske združenie Bystricykel, ktoré stavia na silnej tradícii bicyklovania, rokuje s radnicou o nových možnostiach. „Chceme, aby sa Považská Bystrica stala opäť cyklistickým mestom, akým vždy bola,“ vraví zástupkyňa združenia Iva Posluchová.
V prvom rade chcú dosiahnuť zrušenie zákazu vjazdu bicyklov do centrálnej mestskej zóny. Policajti sú však opatrní. „Na pešej zóne by mohlo prísť k zraneniam. Ale ak by tam boli nejaké technické riešenia, ktoré by presne stanovili, kadiaľ sa môžu pohybovať cyklisti a kadiaľ chodci, dalo by sa o tom uvažovať,“ povedal okresný policajný riaditeľ Slavomír Kučera. Mnohí ľudia však ani teraz zákaz v pešej zóne nerešpektujú.
Oslovení cyklisti hovoria o tom, aká riziková je v súčasnosti jazda po Považskej Bystrici. Podľa Veroniky Vlčekovej je to najhoršie ráno a popoludní, keď z diaľnice vchádza do mesta najviac áut. „Tu je človek buď v zákaze vjazdu, alebo ide po frekventovanej ceste. Neexistuje bezpečný priechod do Manínskej tiesňavy, ktorá je pre cyklistov ako stvorená. Medzi kamiónmi nemá cyklista šancu,“ dodal miestny cyklista Peter Lengyel.