Podľa prvej alternatívy by stavebník železnú konštrukciu nahradil novými prvkami tak, že pôvodná oceľ by tvorila vyše 32 percent. Pre nízku životnosť či úzke lávky túto možnosť poslanci naposledy zamietli.
Druhá vychádza z projektu firmy Alfa 04 a Miroslava Maťaščíka, ktorú zastupiteľstvo koncom marca odsúhlasilo. Konštrukciu podľa nej nahradia kompletne novou, mala by vydržať minimálne sto rokov, stáť asi 33 miliónov eur a mesto by pri realizácii tejto možnosti termíny EÚ stihlo. Zmeniť bude potrebné len stavebné povolenie.
Keďže je však takýto vizuál mosta ( vizualizácia zo stránok www.bratislava.sk) podľa architektov bezduchým technickým dielom, poslanci dali v marci architektom mesiac na iné riešenie. Pod vedením Marka sa mali navrhnúť verejné priestory v predpoliach Starého mosta, ako aj na samotnej konštrukcii. Pri jeho alternatíve však nie sú známe náklady, nový návrh by pravdepodobne musel prejsť novým územným konaním a mesto by tak termíny zrejme nestihlo. Finančné prostriedky totiž môže z únie čerpať do polovice roku 2015, pri poslednom variante by sa realizácia pretiahla o dva mesiace.
Druhá alternatíva je aj podľa Ftáčnika to, čo sa dá v termíne zrealizovať. „Chceli by sme súťaž, ale nestihneme ju. Máme ale povinnosť získať finančné prostriedky,“ pripomenul poslancom. „Aj ja by som chcel mať krásny most, ale on je v prvom rade dopravný,“ dodal.
Poslanci nakoniec schválili len doplnok, že mobiliár ako svetlá, lavičky a zábradlie mosta bude objednaný mestom po posúdení alternatív projektantov v spolupráci s hlavnou architektkou.