Dokedy budú mať Trenčania bahno pod oknami?

Po blate a bahne by mali chodiť ešte dva roky obyvatelia v severnej časti Trenčína. Železnice, ktoré tu stavajú podjazd a kruhovú križovatku, ich mali dokončiť na jar. Požiadali však o predĺženie termínu dokončenia až do februára 2016. Ľudia sú z toho zúfalí.

28.02.2014 13:00
Trenčín, stavba, blato, Foto: ,
Predstava, že by mali bývať v blízkosti takéhoto staveniska ešte dva roky, Trenčanom vyrazila dych.
debata (1)

Celé okolie stavby je rozkopané a rozbahnené. Neoplotené stavenisko, ktoré majú obyvatelia priamo pod oknami domov, je miestom, kde sa hrajú ich deti, Trenčania majú hrôzu z toho, že takto to bude ešte dva roky. Požadujú, aby železnice dostavali skôr ako o dva roky a počas toho obdobia čistili cesty a zároveň oplotili stavenisko.

„S takýmto predĺžením stavby vôbec nemôžem súhlasiť. Viem, že mali problém s plynom, ale takéto oddialenie ukončenia stavby, to je priveľa. Ľudia, čo v tejto časti mesta bývajú, nemajú kadiaľ chodiť, je to celé rozbité a ešte dva roky majú žiť v takýchto podmienkach? To je nenormálne,“ zareagoval mestský poslanec Vladimír Gavenda, keď sa dozvedel o požiadavke železníc.

Občiansky aktivista Pavol Fiala sa obáva, aby vzore železníc nezačali stavby odsúvať aj iné firmy. „V meste je v súčasnosti rozostavaných množstvo stavieb, aby aj tam nedošlo k podobnému odďaľovaniu bez udania dôvodu. Ľudia, čo tu bývajú, by mali žiť ďalšie dva roky na stavenisku, ktoré je otvorené, nebezpečné, hrajú sa tam deti,“ povedal Fiala.

Podjazd v mestskej časti Pred poľom má byť jednou zo strategických komunikácií v meste. Trenčín je rozdelený železničnou traťou a v súčasnosti prebieha jej modernizácia. Po modernizácii už ľudia nebudú môcť prejsť z jednej časti mesta do druhej po železničných priecestiach ako doteraz, ale len podjazdom či nadjazdom.

Stavbu v časti Pred poľom považuje trenčiansky primátor Richard Rybníček za najväčší súčasný problém modernizácie železničnej trate v Trenčíne. Keď sa dozvedel o žiadosti o predĺženie termínu jej dokončenia do 22. februára 2016, pozval na radnicu vedenie stavby, aby im oznámil, že mesto ako účastník konania s týmto termínom nikdy nebude súhlasiť. „Pochopili naše argumenty a dohodli sme sa. Stavbu odovzdajú v novembri do predčasného užívania, čo znamená, že bude hotová a ľudia ju budú môcť využívať. Potom sa spustí proces kolaudácie. Nebudeme akceptovať dlhší termín, ako do konca tohto roka,“ zdôraznil Richard Rybníček.

Zdržanie pri výstavbe dôležitého podjazdu Železnice SR odôvodňujú tým, že počas výstavby im spoločnosť SPP nevydala súhlasné stanovisko k prekládke jedného z plynových vedení, ktoré sa nachádzalo v tejto lokalite. Preto museli byť práce približne na trištvrte roka pozastavené a železnice požiadali o predĺženie stavebného povolenia. A prečo až o 22 mesiacov? „Vo väčšine prípadov je stavebné povolenie vydané na dlhší čas, ako je reálna stavba,“ odpovedala Martina Pavlíková, hovorkyňa ŽSR, a dodala: „Stavba podjazdu aj kruhového objazdu Pred poľom bude podľa aktualizovaného harmonogramu dokončená do decembra 2014.“

O žiadosti železníc bude rozhodovať odbor cestnej dopravy a miestnych komunikácií Okresného úradu v Trenčíne. Táto inštitúcia vydala pôvodné stavebné povolenie, a teda iba ona ho môže predĺžiť. Podľa Lenky Kolářovej, vedúcej odboru dopravy, je neštandardné, aby firma požiadala o predĺženie termínu o dva roky a pritom v žiadosti neuviedla žiadny dôvod. „Vyzvali sme zástupcu stavebníka, aby sa nám vyjadril a uviedol objektívne dôvody, prečo žiada o predĺženie lehoty. Na základe jeho vyjadrenia a vyjadrenia jednotlivých zúčastnených strán rozhodneme. Ak neuvedú skutočne objektívny dôvod, prečo žiadajú o predĺženie až o dva roky, nemusíme žiadosti vyhovieť, prípadne nevyhovieme v celom požadovanom termíne,“ upozorňuje Kolářová.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #stavba #Trenčín #železnica #blato