Časť trate na bratislavskú Hlavnú stanicu vraj opravia do volieb

Na električkové koľajnice pri Hlavnej stanici v Bratislave v utorok nastúpili ťažké mechanizmy. Robotníci odkrývajú koľajový zvršok a zisťujú, čo všetko je potrebné na trati opraviť. Dopravný podnik Bratislava sľubuje, že časť trate od ministerstva financií po obratisko na Hlavnej stanici Bratislava stihnú opraviť do 15. novembra 2014, informovala hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Adriana Volfová.

19.08.2014 14:00
debata

Časť električkovej trate od ministerstva financií po hlavnú stanicu opraví investor projektu prestavby Hlavnej stanice spolu s bratislavským dopravným podnikom. S prípravou rekonštrukcie trate začali v pondelok 18. augusta. „Po ukončení prípravného štádia sa začnú práce, a to na tri etapy,“ priblížila Volfová.

S prácami začnú na obratisku električiek na hlavnej stanici. Opravia tu vonkajší a stredný koľajový oblúk, vymenia zakrytovania, koľajnice i upevňovadlá. „Ak to bude potrebné, vykonáme aj výmenu uloženia koľajníc a koľajových konštrukcií,“ vymenovala práce v prvej etape Volfová.

V druhej etape robotníci opravia trať po zastávku Franza Liszta a nakoniec zrekonštruujú úsek od Kýčerského po Čajkovského ulicu. Oprava časti trate od stanice po ministerstvo financií by podľa odhadov dopravného podniku mala stáť približne 1,2 milióna eur. Pol miliónom eur na opravu prispeje investor prestavby hlavnej stanice, spoločnosť Transprojekt, a časť nákladov zaplatí dopravný podnik. Na spolupráci sa obe strany dohodli v memorande o spolupráci. Zmluvu na rekonštrukciu časti trate uzavreli minulý týždeň.

Na Hlavnú stanicu nejazdia električky už tri roky

Električky na Hlavnú stanicu Bratislava pre zlý stav trate nejazdia už takmer tri roky. Na to, aby opäť mohli začať premávať, treba opraviť aj časť trate od ministerstva financií po Radlinského ulicu. Modernizáciu tejto časti trate pripravuje bratislavská radnica.

„Mesto vypísalo na zhotoviteľa stavby električkovej trate Radlinského – Kyčerského výberové konanie a o financovaní projektu sa s riadiacim orgánom už rokovalo,“ informoval koncom minulého týždňa hovorca mesta Bratislavy Stanislav Ščepán. Radnica chce opravu druhej časti trate na stanicu financovať z eurofondov.

Na oprave časti trate od ministerstva financií po Hlavnú stanicu sa podieľa aj investor projektu Predstaničné námestie, spoločnosť Transprojekt. Ako koncom minulého týždňa informovala mediálna zástupkyňa projektu Mária Adamová, podmienkou investora je, aby technické riešenie obnovy trate nadväzovalo na projekt rekonštrukcie predstaničného priestoru.

S prestavbou Hlavnej stanice a jej okolia však investor zatiaľ nezačal, s mestom ešte riešia dodatok k uzavretej Zmluve o budúcej kúpnej zmluve. Na výslednom znení dodatku k zmluve vraj zatiaľ pracujú právnici oboch strán. Prerokovať by ho mohli bratislavskí mestskí poslanci v septembri.

Zrekonštruovať predstaničný priestor, vybudovať cesty a infraštruktúru má investor podľa zmluvy do konca roka 2016. Opraviť za plnej prevádzky majú aj budovu železničnej stanice.

S prácami zatiaľ nezačali, aj keď podľa posudku, ktorý si dalo vypracovať mesto, mal investor začať stavať už v júni, aby práce do stanoveného termínu stihol. Investor však tvrdí, že stačí začať na jeseň, podložené to vraj majú aj posudkami stavebných firiem.

debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #električka #hlavná stanica #koľajnice