Súčasné vedenie Dopravného podniku Bratislava (DPB) pod vedením riaditeľa Ľubomíra Belfiho nastúpilo do podniku v roku 2011 a uskutočnilo viaceré organizačné i úsporné opatrenia.
„Medziročné znižovanie straty z hospodárenia boli dosahované i napriek tomu, že bežný transfer určený na prevádzkové výdavky DPB v roku 2014 v porovnaní s rokom 2011 poklesol o 300-tisíc eur. Požiadavka na prepravné výkony však zostala približne na rovnakej úrovni. Od roku 2011 sa strata z hospodárenia podniku medziročne znižovala. V roku 2011 sa nám ju za pol roka podarilo znížiť približne na polovicu a všetky hospodárske výsledky za ucelené trojročné obdobie od roku 2012 bez nákladov na opravu tunela, v celkovej strate nepresiahli jeden milión,“ hovorí riaditeľ DPB.
„Minulý rok sme mali dokonca výrazné výpadky na tržbách z titulu udelenia výnimky bezplatného cestovania pre rôzne skupiny obyvateľov, ako napríklad držiteľov Zlatého Jánskeho plakety, protifašistických a protikomunistických bojovníkov, ktoré sú vo výške približne 600-tisíc EUR bez DPH. Výpadky sme pocítili aj v súvislosti s tým, že Predplatné cestovné lístky sa vlani nezvyšovali o mieru inflácie, čo spôsobilo stratu približne 150-tisíc EUR bez DPH,“ vysvetľuje Ľubomír Belfi.
DPB musel riešiť aj problémy so zhoršeným cash flow: „Mesto v minulom roku neuhrádzalo stratu z uplynulých období, čo predstavovalo ďalší mínus vo výške až 2,6 milióna eur. Sumárne sme mali cash flow nižší o takmer 3,5 milióna eur,“ dopĺňa Belfi. Za najväčšie úspechy spoločnosti považuje získanie finančných zdrojov z eurofondov na obnovu vozového parku a modernizáciu údržbovej základne.
Či sa zisk po oficiálnom schválení auditom použije na investičné projekty, riaditeľ zatiaľ nevie povedať. Podľa neho o týchto prostriedkoch musí rozhodnúť hlavné mesto, ako akcionár, a valné zhromaždenie DPB.