Medzi Žilinou a Vrútkami nepôjdu niektoré vlaky

Najbližších šesť týždňov čakajú cestujúcich vlakmi obmedzenia. Po roku železnice opäť opravujú trať pri dôležitom železničnom uzle, medzi Žilinou a Vrútkami, a tak sú niektoré spoje odrieknuté a nahradené autobusmi.

07.05.2015 13:00
Strečno, most Foto: ,
Železnice budú opravovať most v Strečne.
debata (1)

„Diaľkové vlaky – rýchliky a InterCity vlaky – nebudú výlukou priamo zasiahnuté,“ tvrdí riaditeľka odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko Jana Morháčová.

Výluky na úseku najvyťaženejšej trate z Bratislavy cez Žilinu do Košíc sa týkajú niektorých osobných a zrýchlených vlakov. V prvej etape do 10. mája však výluka nesúvisí so železničnými prácami, ale s prácami na diaľnici pri Dubnej skale, keď je potrebné odstaviť trakčné polia.

„Zasiahnutá osobná železničná doprava prevádzkovaná Železničnou spoločnosťou Slovensko sa v prvej etape denne dotkne troch osobných a troch zrýchlených vlakov. V druhej etape ôsmich osobných a šiestich zrýchlených vlakov. Všetky odrieknuté vlaky budú v uvedenom čase na dotknutej trati nahradené autobusmi alebo rýchlikmi,“ informovala Morháčová.

Obmedzenia, ktoré sa týkajú prác priamo na železničnej trati medzi Varínom a Vrútkami, potrvajú od 11. mája do 19. júna. Počas stavebných prác budú vlaky jazdiť po jednej traťovej koľaji obojsmerne.

Železnice SR musia opraviť tri mosty, dva pri Vrútkach ponad rieku Turiec, jeden v Strečne ponad Váh. Musia odstrániť skorodované a oslabené časti mostoviek. Železnice však už pred rokom robili rekonštrukcie v úseku medzi Varínom a Vrútkami, čo si vyžiadalo približne pol roka trvajúce obmedzenia pre cestujúcich. Rekonštruovali napríklad železničný zvršok, výhybky, zabezpečili svah proti padaniu kameňov, vybudovali nástupište na zastávke v Strečne, opravovali aj jeden z dvoch mostov ponad rieku Váh v Strečne.

Prečo sa teda aj tento rok robia ďalšie úpravy na rovnakých úsekoch? „ŽSR využili minuloročné výluky koľají na vykonanie revízií ďalších mostných objektov. Z mostov odstránili drevené mostnice, aby bol prístup k oceľovým konštrukciám, na ktorých boli zistené závažné poruchy. Tie vplývali na statickú stabilitu spomínaných troch mostov a neboli bežne prístupné a viditeľné,“ vysvetlila hovorkyňa Železníc SR Martina Pavlíková. Ich oprava si však podľa nej vyžiadala náročnú materiálnu aj technologickú prípravu, preto sa nemohla robiť súčasne s minuloročnou obnovou trate. Navyše sa pracovný vlak k poškodeným mostom nemohol dostať pre výmenu koľají.

Stavebné práce na mostoch sú súčasťou komplexnej rekonštrukcie úseku Varín – Vrútky a budú stáť 400-tisíc eur. „Po ich skončení budú môcť vlaky jazdiť cez úsek hustejšie a rýchlejšie,“ uviedla Morháčová.

Trať medzi Strečnom a Vrútkami prechádza členitým terénom údolia rieky Váh aj cez chránené územia. Jej súčasťou sú dva jednokoľajové a jeden dvojkoľajový tunel, dva mosty ponad rieku Váh v Strečne, ako aj mosty ponad rieky Turiec a Varínka.

Náhradná autobusová doprava Vrútky – Žilina:

  • cestujúci nájdu stanovištia autobusov na železničných staniciach Vrútky a Varín pred výpravnými budovami, v Žiline pred výpravnou budovou železníc vľavo smerom k Pošte¤2 (na hlavnej ceste)
  • dočasné zastávky náhradnej autobusovej dopravy budú zriadené pre železničnú zastávku Strečno
  • podrobnejšie informácie získajú cestujúci priamo v železničných staniciach Vrútky, Varín a Žilina, zverejnené sú aj na webovej stránke železníc

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #železnice #Žilina #oprava mosta #Vrútky