Informovala o tom hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová, v súčasnosti však Dunaj už klesá a práce na pilieroch, ktoré bude po opadnutí vody treba vyčistiť, budú ďalej pokračovať.
Podľa hlavnej dopravnej inžinierky Bratislavy Tatiany Kratochvílovej práce na vysúvaní konštrukcie Starého mosta pokračujú podľa plánu. "Každých 15 až 20 dní sa vysúvajú až dva segmenty mostovej oceľovej konštrukcie, pričom každá je 15 metrov dlhá,“ vysvetlila Kratochvílová.
Okrem toho Starý most dostáva postupne aj zeleno-sivý náter. O takomto farebnom prevedení totiž rozhodli obyvatelia mesta v ankete. Za zeleno-sivý variant mosta hlasovalo takmer 2 500 ľudí z vyše šesťtisíc obyvateľov, ktorí sa do ankety zapojili. Víťaznému farebnému prevedeniu mosta konkuroval ešte sivý a zelený variant.
Pracuje sa aj na oboch brehoch Dunaja. Na Štúrovej ulici robotníci odstraňujú staré chodníky. Na ich mieste potom pribudnú nové dláždené. Bratislavská radnica preto upozorňuje ľudí, že pre práce je chodník na pravej strane ulice v smere z mesta k Dunaju nepriechodný.
Prechádzať sa dá len po chodníku na ľavej strane. Chodníky na Štúrovej ulici by mali byť hotové do konca júna, informuje Skokanová. Okrem toho na staromestskej strane pokračuje aj rekonštrukcia vodovodov na Šafárikovom námestí.
Chodníkom sa venuje pozornosť aj na petržalskej strane Dunaja. Robotníci na nich pracujú v úseku Bosákova – Jantárova. Po dobudovaní tu pribudne dlažba s drážkami, ktoré uľahčia pohyb slabozrakým a nevidiacim.
Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most rekonštruuje Združenie MHD – Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ.
Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH, a je financovaný z eurofondov. Európska komisia už odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.