Je to frekventované miesto neďaleko žilinského centra a popod viadukt, ktorý je súčasťou železničnej trate zo Žiliny do Bratislavy a Rajca, vedie cesta z mesta na futbalový aj zimný štadión, aj smerom na Kysuce i Bratislavu. Takisto vodiči musia pod viaduktom čakať, keď svieti červená na semafore, ktorý je len pár metrov od mosta. Vtedy priamo pod ním stojí aj štyri-päť áut.
„Čakala som na červenú a vtedy mi zhora na strechu spadli štyri kamene. Cez viadukt práve prechádzal vlak. Autá, ktoré stáli za mnou, cúvli, no ja už som nemohla. Pre mňa tam úniku nebolo,“ opisuje Monika Struharňanská. Na streche po kameňoch zostali viditeľné stopy a oškretý lak. Opravu a škodu zatiaľ pre pracovnú vyťaženosť nemala čas riešiť.
Monika tým, že svoju skúsenosť zverejnila, chcela hlavne upozorniť na nebezpečnú situáciu, ktorá sa mohla skončiť horšie ako len škodou na aute. Napríklad cez otvorené strešné okno by kamene spadli priamo na posádku auta. „Ide hlavne o to, aby sa to neopakovalo a aby sa takýmto situáciám predišlo, aby sa to vyriešilo,“ vraví Žilinčanka. Keď svoj zážitok opísala na sociálnej sieti, zareagovali aj ďalší ľudia s podobnými nepríjemnosťami spod žilinského viaduktu.
Most by mal byť zabezpečený tak, aby z neho nič nepadalo a neohrozilo ľudí ani ich majetok. Za to je zodpovedný správca. Železnice SR sľubujú riešenie. „V súčasnej dobe prebieha rokovanie s Mostným obvodom Bratislava o spôsobe zabezpečenia mostnej konštrukcie proti padaniu substrátov z prechádzajúcich vlakov na cestné motorové vozidlá. Predpokladaná realizácia ochranných opatrení je cca dva mesiace, to je do konca júla 2015,“ tvrdí hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková.
Na oceľovom moste nie je štrkové lôžko, a tak železničiari predpokladajú, že kamene spadli z vlaku, ktorý takýto materiál prevážal.