Nedostatok by mal byť podľa hovorkyne Slovenskej správy ciest Zuzany Hromcovej odstránený do dvoch mesiacov. Výstavba celého obchvatu Galanty v dĺžke 10,5 kilometra stála 42 miliónov eur. Až 85 percent oprávnených nákladov bolo hradených z fondov Európskej únie.
"Obchvat nám umožní vrátiť parkovanie vozidiel na Hlavnú ulicu a namaľovať trasy pre cyklistov,“ povedal primátor Paška.
Situácia v centre mesta bola podľa neho už na hranici únosnosti, problémy boli hlavne s nákladnou dopravou. Za problém s nízkym elektrickým vedením v jednej časti obchvatu môže podľa Hromcovej pravdepodobne chyba v projektovej dokumentácii.
Slovenská správa ciest začala s výstavbou prvej etapy obchvatu už v novembri 2007, s ďalšou v auguste 2011 a so záverečnou, ktorá bola aj najnáročnejšia, pred dvoma rokmi. Na tomto úseku si museli stavbári poradiť s dvoma mostmi, dvoma okružnými križovatkami a množstvom prekládok inžinierskych sietí. Dodávateľom prvej etapy bol Váhostav SK, ďalšie etapy stavala spoločnosť Strabag.
Centrom Galanty prechádzalo denne približne 16-tisíc vozidiel. Výstavba južného obchvatu, ktorý je súčasťou cesty I/75, by mala prispieť k významnému zníženiu tohto počtu.