„Je to extrémne strmý svah a v prípade nepriaznivého počasia, keby prišiel silný vietor alebo záťaž snehom hrozí, že by sa stromy mohli zlomiť a spadnúť na cestu,“ hovorí Vlastimil Rezek, hovorca štátneho podniku Lesy SR.
Pre sobotu práce lesníci ukončili o pol desiatej, hoci povolenie na uzatváranie cesty mali až do jedenástej hodiny. „Začali sme skoro ráno s východom slnka kvôli tomu, že kým je nižšia teplota, je vyššia hustota ovzdušia a vrtuľník potom zoberie väčšiu váhu a viac dreva odvezieme na skládku. Keďže sa teploty zvyšujú, musíme skončiť. Začalo aj fúkať, smer vetra sa mení a pilotáž je obtiažna,“ vysvetlil pilot vrtuľníka Ľubomír Mick.
V nedeľu budú práce pokračovať. „Cesta bude krátkodobo v maximálne 30 minútových intervaloch – obojsmerne uzatváraná, po nich bude premávka spustená na čas, kým sa vyprázdnenia kolóny,“ informovala hovorkyňa krajskej polície v Žiline Jana Balogová.

Stromy pri strečnianskej ceste, už na vozovku spadli a nie raz. Jeden spadol na auto pred dvoma rokmi v júni, našťastie, posádka vyviazla bez zranení. Stromy padali aj počas tohtoročnej zimy, keď ich pováľal silný vietor, iné spadli pod ťarchou snehu.
Strečniansky úsek patrí medzi najvyťaženejšie a najkomplikovanejšie cesty v rámci Slovenska. Je hlavným severným ťahom medzi Bratislavou a Košicami. Pred siedmimi rokmi cestu zabezpečili ochrannými sieťami, aby zabránili padaniu skál na vozovku, potom ako jedna z nich zabila 19-ročnú Češku. Dvojpruhová cesta sa v niektorých úsekoch zmenila na tri pruhy, čo malo zlepšiť plynulosť premávky. V 11-kilometrovom úseku, kde boli časté smrteľné nehody, je zakázané predbiehať s výnimkou trojpruhových úsekov, pričom jazdné pruhy od seba delia mechanické zábrany.
Úseku v Strečne sa v budúcnosti vyhnú vodiči cez diaľničný tunel Višňové – Dubná Skala. 7,5-kilometrový tunel sa už razí a má byť hotový na konci roku 2019.