Električka na Hlavnú stanicu v Bratislave opäť premáva

Po trojmesačnej modernizácii trate a výluke medzi Hlavnou stanicou a železničnou stanicou Nové Mesto opäť premáva linka číslo 2. Po ukončení rekonštrukcie križovatky Jesenského – Štúrova bude od októbra premávať aj električka číslo 1, ktorá spojí stanicu s centrom mesta.

02.09.2015 15:57 , aktualizované: 04.09.2015 10:11
električka Foto: ,
Na železničnú Hlavnú stanicu sa od septembra opäť odveziete električkou.
debata (2)

„Za ostatné tri mesiace sme zrekonštruovali električkovú trať vrátane troch zastávok, svetelnú signalizáciu a časti dotknutých križovatiek. Vymenili sme električkový zvršok, nainštalovali nové informačné tabule a nové prístrešky na zastávkach,“ opísala tri mesiace opráv hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová.

Mesto plánuje aj ďalšie úpravy. Po celej dĺžke trate v úseku Žilinská – Mýtna chce vysadiť zeleň, dosadiť stromy a oživiť živý plot pri Národnej banke a najmä vybudovať bezbariérové priechody cez trať. Peniaze na realizáciu mesto uvoľní z rozpočtového balíka.

„Zmodernizovaná trať bude v predčasnom užívaní do konca januára 2016. Dovtedy chceme spomenuté úpravy realizovať,“ doplnila Kratochvílová.

Po modernizácii trate a výluke medzi Hlavnou... Foto: Viera Hebertová, Pravda
električka Po modernizácii trate a výluke medzi Hlavnou stanicou a železničnou stanicou Nové Mesto opäť premáva linka číslo 2.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal však poukázal na chyby projektu modernizácie, ktoré podľa neho spôsobil Dopravný podnik. „Nebola preferencia verejnej dopravy, na jednej zo zastávok je zle umiestnená reklama.“

Podľa Kratochvílovej sú problémom aj stromy na zastávke Žilinská, ktoré sú v rozpore s normou. Zatiaľ neupresnila, či bude potrebné ich vyrúbať. Na nástupišti totiž môže zastať iba jedna električka. Vodič druhej v poradí nemôže zastaviť tak, aby cestujúci mohli bezpečne vystúpiť a nastúpiť. Bude tak musieť počkať, kým sa zastávka uvoľní.

Stanovisko DPB

DPB, a.s. odmieta obvinenia primátora, že opravený vrchnú úsek, ktorý realizoval DPB, a.s. mal chyby. Na to, aby bola sfunkčnená celá trať, DPB, a.s. vykonal opravu vrchného úseku z vlastných prostriedkov. Až na základe tejto opravy riadiaci orgán povolil čerpanie z fondov EU na modernizáciu spodného úseku. Hlavnú zásluhu na sfunkčnení trate má teda jednoznačne DPB, a.s. Akékoľvek chyby v projekte odmietame. Projektová dokumentácia sa vypracovala ešte pred 7 rokmi a ak aj nejaká úprava bola, realizovalo ju mesto. Ak teda aj vznikli nejaké pochybenia, spôsobilo ich mesto, nie DPB, a.s. Investorom bolo mesto, takže mesto je aj za celý projekt realizácie zodpovedné.

Trať vybudovali ešte v roku 1985. V roku 2011 ju pre jej havarijný stav odstavili. Električky začali na Hlavnú stanicu opäť jazdiť vlani v novembri. Projekt modernizácie trate Radlinského – Štefanovičova mal plánovaný realizovaný rozpočet 4 045 332 eur. Projekt je spolufinancovaný z prostriedkov Európskej únie, štátneho rozpočtu a zdrojov hlavného mesta. Ukončenie modernizácie a kolaudácia sú naplánované najneskôr na január 2016.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #rekonštrukcia #hlavná stanica #električková doprava