Dopravný podnik Bratislava zmodernizoval vozovne

Dopravný podnik Bratislava (DPB) ukončil prvú etapu modernizácie vozovní na Hroboňovej a v Jurajovom dvore. Vynovené sú priestory trolejbusového depa na Hroboňovej a priestory pre ľahkú údržbu trolejbusov a električiek i hala pre opravu autobusov vo vozovni Jurajov dvor.

02.09.2015 17:21
Blok udrzby nizkopodlaznych elektriciek - umyvaren Foto:
Umyváreň v bloku údržby nízkopodlažných električiek vo vozovni Jurajov Dvor.
debata

Modernizácia oboch vozovní stála takmer 12,6 milióna eur bez DPH a hradená je z eurofondov. Prerobené vozovne by mohli byť sprevádzkované začiatkom októbra. Informoval o tom predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi.

Vo vozovniach sa pracovalo od januára tohto roka a dopravnému podniku sa podarilo za ten čas zmodernizovať vo vozovniach 8 600 metrov štvorcových plochy. Práce v Jurajovom dvore stáli približne 10 miliónov eur. Vo vynovenej vozovni pribudol napríklad podúrovňový sústruh pre rýchlejšiu a komfortnejšiu opravu električiek či nové umyvárne, zdviháky i žeriavy.

Ďalšie dva milióny eur dopravný podnik investoval do vynovenia depa na Hroboňovej ulici. V depe vymenili vozovky, namontovali 32 nových brán, pribudli nové montážne priestory a vybudovali tu aj protihlukovú stenu. Ako dodal Belfi, modernizácia vozovní je jednou z podmienok pre čerpanie eurofondov na nákup nových električiek a trolejbusov.

Zázemie s kanceláriami v ľahkej údržbe...
Zdvíhacie zariadenie v ľahkej údržbe...
+14Umývacia linka ľahká údržba trolejbusov vo...

DPB plánuje modernizovať ďalej

Touto modernizáciou sa však opravy vo vozovniach neskončili, DPB chce pokračovať ešte ďalšími etapami. „Druhá etapa je už rozpracovaná, ak všetko dobre pôjde, mohla by byť zrealizovaná v prvom polroku budúceho roku. Tretia následne po nej, ale tam treba ešte dotiahnuť niektoré veci,“ priblížil Belfi. V druhej etape plánuje dopravný podnik zmodernizovať odstavné plochy či skúšobnú halu pre električky a v tretej etape by mala prísť na rad hala pre ťažkú údržbu trolejbusov.

Na druhú časť modernizácie už DPB vyhlásil aj verejnú súťaž na vypracovanie dokumentácie realizácie stavby a uskutočnenie prác vrátane dodania technologických zariadení. Predpokladá na to vynaložiť za jeden rok predbežne vyše 8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, resp. 9,6 mil. eur vrátane dane.

Ide pritom už o druhú súťaž na pokračovanie modernizácie, tú prvú, vyhlásenú v januári, DPB musel zrušiť. Dôvodom boli zmenené podmienky pri obstarávaní. Zákazka mala byť financovaná aj s využitím peňazí EÚ v rámci Operačného programu Doprava 2007 – 2013 (OPD) cez prioritnú os Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov. Ministerstvo dopravy ako riadiaci orgán OPD oznámilo, že v uvedenej prioritnej osi už nie je dostatok disponibilných finančných prostriedkov a preto bol DPB nútený použitý postup zadávania zákazky zrušiť. Predpokladaná cena vtedy bola 7,3 mil. eur bez dane (s daňou 8,8 mil. eur), práce boli plánované na sedem mesiacov.

debata chyba
Viac na túto tému: #vozový park #DPB #moderinzácia #vozovňa