Bratislava: Na Jesenského sa vrátia električky

Električky začnú od 20. októbra opäť jazdiť cez Jesenského a Mostovú ulicu v Bratislave. Skončila sa rekonštrukcia električkového triangla Jesenského - Štúrova.

14.10.2015 11:16
debata (4)

Vynovenú električkovú trať čaká ešte technicko-bezpečnostná skúška, ktorá je naplánovaná na štvrtok 15. októbra. Skúška bude trvať približne dve hodiny a za ten čas na zmodernizovanej trati vyskúšajú novú obojsmernú električku i starší typ električiek – súpravu Tatra T6A5.

Od budúceho týždňa budú linka č. 1 jazdiť po okružnej trase od Hlavnej stanice cez Štefanovičovu, Imricha Karvaša, Radlinského, Obchodnú, Kapucínsku, tunel, Nábr. arm. gen. Svobodu, Most SNP, Rázusovo nábrežie, Jesenského, Námestie SNP, Obchodnú, Radlinského, Imricha Karvaša a Štefanovičovu opäť na Hlavnú stanicu.

Linka č. 4 už nepôjde cez tunel, ale medzi zastávkami Mariánska/Kamenné námestie a Park kultúry a oddychu pôjde opäť cez Jesenského a Námestie Ľ. Štúra.

Električky č. 6 budú premávať obojsmerne v rannej špičke v pracovných dňoch po trase Karlova Ves, Karloveská, Nábr. arm. gen. L. Svobodu, Rázusovo nábrežie, Nám. Ľ. Štúra, Mostová, Jesenského, Námestie SNP, Obchodná, Radlinského, Račianske mýto, ŽST Vinohrady, Račianska, Čachtická, Púchovská, Rača. V popoludňajšej špičke v pracovných dňoch bude linka č. 6 jazdiť z Karlovej Vsi po ŽST Vinohrady.

Linka č. 7 bude nahradená linkou č. 6.

Po Štúrovej pôjdu električky obojsmerne

Po rekonštrukcii križovatky Jesenského – Štúrova budú môcť električky odbočovať z Jesenského nielen doľava na Kamenné námestie, ale už aj doprava na Štúrovu ulicu. Štúrova bola totiž doteraz jednosmerná, električky jazdili iba v smere od Vajanského nábrežia. Po vybudovaní prvej časti električkovej trate do Petržalky však už budú môcť električky touto časťou mesta jazdiť v oboch smeroch. Podľa bratislavskej radnice sa tak zdynamizuje dopravné prepojenie z centra mesta cez Starý most do Petržalky. Modernizácia električkového triangla Jesenského – Štúrova je súčasťou projektu prestavby Starého mosta a budovania prvej časti električkovej trate do Petržalky.

Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most rekonštruuje Združenie MHD – Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ.

Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH a je financovaný z eurofondov. Európska komisia už odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto Bratislava. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #rekonštrukcia #električky #MHD