Práce na výstavbe prvej časti električkovej trate do Petržalky sa síce blížia ku koncu, no primátor Nesrovnal v uplynulých dňoch nebol veľmi spokojný s výkonom zhotoviteľa. „Čo sa týka Štúrovej ulice, tak som mal trochu vrásky na čele a nebol som veľmi spokojný s prácou zhotoviteľa, lebo ulica mala byť hotová už pred niekoľkými dňami," uviedol primátor.
Podľa riaditeľa stavby Petra Tekeľa museli dodržať presné technologické postupy. „Stavebný dozor trval na splnení kvality. Keďže to neohrozovalo celkový termín dokončenia stavby, tak sme radšej počkali," hovorí Tekeľ na margo primátorovej kritiky. Prízvukuje však, že dohodnutý termín dokončenia stavby 15. decembra stíhajú. Po tomto termíne plánuje radnica otvoriť Štúrovu ulicu pre autá. Sprevádzkovať by v tom čase chceli aj električkovú trať z Vajanského nábrežia na Štúrovu ulicu.
Na jazdu električkou cez vynovený Starý most si však budú musieť ľudia počkať až do budúceho roka, mesto predpokladá, že električkovú trať cez most do Petržalky by sa mohlo podariť sprevádzkovať vo februári. Brehy Dunaja by mala spájať električka č. 1, ktorá bude do Petržalky jazdiť z Hlavnej stanice Bratislava.
Prestavba Starého mosta je takmer hotová
Konštrukcia Starého mosta spája oba brehy Dunaja, robotníci teraz pracujú na betonáži mostovky a pokladaní chodníkov. Tento mesiac podľa Tekeľa chcú na moste položiť aj električkové koľaje. Pracuje sa aj na petržalskej strane, kde robotníci podbíjajú už posledný úsek trate, teda v miestach pôvodne plánovaného obratiska. V Petržalke dokončujú trakčné vedenie a začína sa zaťažovacia skúška na estakáde Artmedia.
Termín otvorenia zrekonštruovaného Starého Mosta zatiaľ radnica presne povedať nevie. Podľa hlavnej dopravnej inžinierky Bratislavy Tatiany Kratochvílovej to bude závisieť od toho, ako pôjde schvaľovanie a kolaudácia. „Na Starom moste chceme najprv sprevádzkovať pešie a cyklistické trasy, až potom električkovú dopravu. Proces schvaľovania a kolaudácie električkovej trate je dlhší a náročnejší," priblížila Kratochvílová.
O tom, že sa projekt blíži do finále, svedčia aj preinvestované peniaze. Radnica zatiaľ zaplatila 48,7 milióna eur, predpokladané náklady na projekt sú približne 70 miliónov eur aj s DPH. „Zostávajú už len posledné dve faktúry. Myslíme si, že do 15. decembra stavbu dokončíme aj finančne," doplnila informácie projektová manažérka EÚ projektov Želmíra Greifová z bratislavského magistrátu.
Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most rekonštruuje Združenie MHD – Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt stojí 70,5 milióna eur a je financovaný z eurofondov. Európska komisia odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto Bratislava. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.