Slúžiť bude pre 414-tisíc obyvateľov. Na jedno miesto sa tak presunú odbory z desiatich adries v Bratislave. Napríklad z Kopčianskej ulice, kde sa prihlasovali autá, aj z Vajnorskej a Sasinkovej, kde ľudia vybavovali občianske aj vodičské preukazy či pasy. Prejdú tam aj viaceré odbory z okresného úradu na Staromestskej ulici, ale aj agendy z úradov na Trenčianskej ulici či z Odborárskeho námestia.
Bratislavčanom má centrum ušetriť čas, ktorý by inak strávili hľadaním rôznych inštitúcií po meste. Bude fungovať päť dní v týždni bez obedňajšej prestávky. „Úradné hodiny všetkých pracovísk Klientskeho centra Bratislava budú oproti súčasnému stavu zjednotené, a to v pondelok, utorok a vo štvrtok od 8. do 15., v stredu od 8. do 17. a v piatok od 8. do 14. h. Zároveň sa zrušia nestránkové dni,“ povedal hovorca rezortu vnútra Ivan Netík.
Verejnosti bude k dispozícii veľké parkovisko, na ktorom môžu odstaviť auto zadarmo na hodinu a pol. V prípade, ak sa klient preukáže, že vybavoval záležitosti dlhšie, bezplatné parkovanie mu predĺžia. V centre bude sídliť aj pobočka pošty.
Sťahovanie do nových priestorov však spôsobí, že v piatok 29. januára nebude fungovať krajský dopravný inšpektorát, živnostenský odbor okresného úradu a oddelenia dokladov v okrese Bratislava I a Bratislava III. Ľudia si budú môcť prepis áut vybaviť na Kopčianskej ulici v náhradnom stránkovom dni v utorok 26. januára od 8. do 15. h.
Prvé klientske centrá, v ktorých občan na jednom mieste vybaví úradné doklady, začali fungovať v januári 2014. V súčasnosti ich je 42 z plánovaných 79. Do konca februára by malo spolu s bratislavským vzniknúť ešte osem klientskych centier.
Podľa vlády reformou štátnej správy ESO sa dosiahla úspora vyššia, s akou počítali. Do konca roka by to mala byť miliarda eur. Minister vnútra Robert Kaliňák počítal s úsporou 700 miliónov eur.