Poškodený most Horelica ešte viac zaťažili kamiónmi

Doprava na medzinárodnej ceste do Česka a Poľska cez Čadcu je zase o niečo komplikovanejšia. Vodičov spomaľuje oprava mosta neďaleko tunela Horelica. Obmedzenia potrvajú až do 28. mája. Tranzitná doprava je však presmerovaná na starú cestu cez Čadcu, kde sa nachádza iný most, ktorý je už tri roky v havarijnom stave.

, 03.05.2016 16:30
most Foto: ,
Cesta je prejazdná len v jednom smere. Vodiči idúci z Čadce do Žiliny musia prejsť cez malý obchvat Čadce na starú cestu.
3

Za tunelom Horelica v smere zo Žiliny do Čadce opravujú na hlavnej ceste mostné závery. Staré musia vybrať a vymeniť ich za nové. „Výmena mostného záveru bude prebiehať vo dvoch etapách po poloviciach vozovky," informuje Národná diaľničná spoločnosť.

Aktuálne opravujú dilatáciu v ľavom jazdnom pruhu (v smere od Žiliny), ktorý je uzavretý. Znamená to, že vodiči jazdiaci zo Žiliny do Čadce sa cez tunel dostanú, no počkajú si v kolónach. Vodiči z opačného smeru musia ísť po obchádzkovej trase, na ktorú sa dostanú ešte pred tunelom. „Doprava je v smere od Čadce na Žilinu odklonená v križovatke ciest I/11A a I/11B na tzv. malý obchvat Čadce cez most č. 11 – 208 s pokračovaním po starej ceste I/11 s napojením v Krásne nad Kysucou," priblížil policajný hovorca Radko Moravčík.

Problémom na obchádzkovej trase je most Horelica (č. 11 – 208), ktorý je od roku 2013 v havarijnom stave, keď musel byť dokonca vyše mesiaca uzavretý. Hrozilo, že sa zrúti. Premávku na ňom obnovili len vďaka tomu, že ho provizórne podopreli. Jazdí sa po ňom len v jednom pruhu, striedavo pre oba smery, čo trvá už tretí rok. Pre havarijný stav Horelického mosta bola v meste vyhlásená mimoriadna situácia. Vlani na jeseň Slovenská správa ciest vyhlásila, že most plánuje rozobrať a postaviť nanovo. Dosiaľ sa tak nestalo. Teraz po ňom nejazdí už len lokálna, ale aj tranzitná doprava z Česka a Poľska vrátane kamiónov. Zvýšená záťaž na poškodený most je rizikom. „Most je v havarijnom stave a nie je vhodné, aby po ňom bola vedená doprava nad 12 ton. Je to veľké riziko, ale asi iné neostáva, ako sa tomuto riziku podrobiť. Považujem to za nesprávne načasovanú údržbovú akciu," mieni Pavol Kajánek z Výskumného ústavu dopravného.

Hlavná cesta cez Čadcu patrí k najvyťaženejším úsekom v Žilinskom kraji, denne tadiaľ prejde vyše 20-tisíc vozidiel. Slúži ako tranzitná trasa do Česka a Poľska, jazdí po nej veľa kamiónov, ale aj ľudí prepravujúcich sa medzi Čadcou a Žilinou kvôli zamestnaniu. Takisto ju využívajú aj spolupracujúce automobilové závody v Nošoviciach a Tepličke nad Váhom. „Dopravná situácia v meste je už neznesiteľná. Pokiaľ nebude pokračovať výstavba diaľnice medzi Čadcou a Svrčinovcom, tak táto situácia sa neupokojí," hovorí primátor Čadce Milan Gura. Tranzitná doprava z mesta sa má presunúť na diaľnicu D3. Začiatok výstavby 5,6 kilometra dlhého diaľničného úseku medzi Čadcou-Bukov a Svrčinovcom naplánovaný na záver minulého roka oddialili námietky pri verejnom obstarávaní na zhotoviteľa stavby.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
3 debata chyba
Viac na túto tému: #doprava #Žilina #Čadca #Most #havarijný stav #Horelica