Lávku na Starom moste by mohli sprístupniť koncom týždňa

Lávku pre peších a cyklistov na zrekonštruovanom Starom moste v Bratislave by mohli koncom týždňa sprístupniť verejnosti. Práve na objekty pre peších totiž bratislavská radnica pred mesiacom získala kolaudačné rozhodnutia, v nedeľu (15. mája) uplynula aj zákonná lehota na odvolanie.

17.05.2016 12:36
debata (1)

„Zatiaľ stále čakáme na prípadnú doručenú poštu a v prípade, že sa voči kolaudačnému rozhodnutiu nik neodvolá, koncom týždňa by sme chceli Starý most otvoriť pre peších a cyklistov, o čom budeme včas informovať,“ informovala agentúru SITA tlačová referentka hlavného mesta Iveta Kešeľáková.

Život by sa mal po takmer dva a pol roku vrátiť aj na Štúrovu ulicu v Bratislave. V prvej polovici júna by totiž mali začať po zrekonštruovanej trati jazdiť električky v skúšobnej prevádzke. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) 10. mája vydal povolenie na dočasnú skúšobnú prevádzku električkovej trate na Štúrovej ulici.

Právoplatné bude až po uplynutí zákonnej lehoty na odvolanie. Na jazdu električkou cez Starý most do Petržalky si však ľudia počkajú pravdepodobne až do leta. Podľa odhadov Bratislavského samosprávneho kraja, ktorý trať kolauduje, by mohla byť električková trať cez most spustená do skúšobnej prevádzky začiatkom júla.

Kolaudačné konanie na električkovú trať cez Starý most spustil Úrad BSK začiatkom mája, kontrola stavby je naplánovaná na 26. mája. V prípade, ak bude mať kraj všetky potrebné dokumenty i kladné stanoviská dotknutých orgánov a na stavbe nezistia žiadne nedostatky, ktoré by bránili premávke, povolenie na dočasné užívanie stavby a skúšobnú prevádzku by mohli vydať na konci mája.

Potom začne plynúť zákonná 30-dňová lehota na odvolanie. Ak sa počas nej nik neodvolá, prvá električka by mohla ľudí do Petržalky odviezť začiatkom júla. Starý most rekonštruovalo Združenie MHD – Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ.

Prestavba Starého mosta v Bratislave sa začala 2. decembra 2013, keď začali rozoberať pôvodnú konštrukciu mosta. V januári 2014 postupne uzavreli Štúrovu ulicu, najprv pre električky a následne aj pre autá a začali demontovať koľajovú trať. Práce v júni 2014 zastavilo hľadanie možnej nevybuchnutej munície v Dunaji, práce opäť obnovili v septembri toho istého roku.

Do konca roka 2014 postupne zbúrali piliere tri a štyri a začali rekonštruovať pilier číslo päť. Vo februári 2015 začali vysúvať oceľovú konštrukciu mosta, ktorá spojila brehy Dunaja 22. októbra 2015. Nová konštrukcia Starého mosta bola kompletne dokončená 1. decembra 2015.

Starý most i prvú časť električkovej trate do Petržalky prevzalo hlavné mesto do svojho vlastníctva 16. decembra. Kolaudačné konania na stavbu Starého mosta a prvú časť električkovej trate do Petržalky sa začali koncom januára tohto roka. Kolauduje sa vyše 140 objektov, ktoré sú rozdelené do desiatich kolaudačných konaní. Okrem špeciálneho stavebného úradu hlavného mesta Bratislavy o tom rozhoduje Úrad BSK, mestská časť Petržalka či Okresný úrad Bratislava.

Starý most meria 465 metrov a váži približne 10-tisíc ton. Jeho súčasťou je okrem električkovej trate aj chodník pre peších a cyklistov i štyri vyhliadkové balkóny s lavičkami. Pri výstavbe Starého mosta zbúrali pôvodné piliere číslo tri a štyri, ktoré nahradil jeden pilier s číslom 34.

V Dunaji sa tak rozšírila plavebná dráha na 140 metrov, čo umožní popod most preplávať aj lodiam európskych parametrov. Projekt za 58,8 milióna eur bez DPH prepláca z 85 percent Európska únia, 10 percent prispieva štát a päť percent hradí hlavné mesto.

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #Starý most