Električková trať v Petržalke má poškodené zberače i koľaj

Nová električková trať v bratislavskej mestskej časti Petržalka má na niektorých miestach poškodené zberače a zdeformovanú koľaj.

28.06.2016 09:58 , aktualizované: 15:03
petržalka, električka, koľajnice, krivé koľajnice, Foto: ,
Na niektorých miestach sú poškodené zberače a zdeformovaá koľaj.
debata (30)

Informuje o tom internetová stránka imhd.sk. „Okamžite po zistení tejto situácie sa primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal spojil so zástupcom zhotoviteľa a nariadil preveriť všetky možné dôvody vzniku tohto problému,“ uviedla hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová s tým, že v tejto chvíli zatiaľ nie je známe, z akých dôvodov sa trať v určitom úseku zvlnila.

oAko v pondelok povedala hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja Lucia Forman, stále platí, že BSK, ktorý stavbu kolauduje, trať cez Starý most až do Petržalky plánuje otvoriť začiatkom júla. Stav električkovej trate boli zástupcovia Bratislavského samosprávneho kraja skontrolovať ešte 26. mája. Žiadne závažné technické chyby nenašli.

Brehy Dunaja by mala spájať linka č. 1 z Hlavnej stanice Bratislava do Petržalky a linka č. 3 jazdiaca do Rače. Zatiaľ sa môžu ľudia po vynovenom Starom moste prejsť pešo či previezť na bicykli. Lávka na zrekonštruovanom most je otvorená od 19. mája.

Električkovú trať v Petržalke opravia tam, kde treba

Električková trať v Petržalke bude v miestach, kde je to potrebné, opravená, tvrdí Magistrát hlavného mesta Bratislavy v dnešnej tlačovej správe. „Vedenie hlavného mesta sa so zhotoviteľom prác na Nosnom systéme MHD do Petržalky, prevádzkový úsek Janíkov dvor – Šafárikovo námestie v Bratislave, I. časť Bosákova ulica – Šafárikovo námestie, dohodlo na urýchlenom odstránení chyby na električkovej trati v Petržalke,“ informuje magistrát v tlačovej správe, ktorú poskytla hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

„S generálnym riaditeľom dodávateľskej spoločnosti sme sa dohodli, že chyby opravia. S prácami sa začne už v stredu tak, aby sprevádzkovanie trate nebolo ohrozené. Náklady na odstránenie chyby sa, samozrejme, hradia zo záruky, takže na mesto to nebude mať žiadny finančný dopad,“ cituje tlačová správa primátora Bratislavy Iva Nesrovnala.

Podľa informácií z magistrátu sa pri nevyužívaných koľajniciach v prípade vysokých horúčav môže stať, že koľajnice pracujú a rozpínajú sa. Stať sa to môže pri prudkých výkyvoch teplôt, najmä pri extrémnych otepleniach. Kritické sú hlavne miesta s dlhými oblúkmi. „Na trati je nutné vykonať úpravu geometrickej polohy podbitím.“

Zhotoviteľ musel podľa primátora hlavného mesta „preveriť všetky možné dôvody chyby v projektovej dokumentácii ako aj v metodických postupoch ukladania koľajového zvršku. V Petržalke sa kládli koľaje na duálny rozchod, čo je iný technologický postup ako v prípade iných električkových tratí“.

Ako objasnila Lenka Kubejová zo spoločnosti Eurovia SK, "chyba nastala na otvorenej jazdnej dráhe, ktorá sa nachádza v Petržalke v smere od Bosákovej ulice po obratisko. Na všetkých ostatných úsekoch stavby Nosného systému MHD Bratislava I. časť je použitá pevná jazdná dráha a koľaj je kotvená do betónu.

Zvlnenie nastalo v dôsledku vysokých horúčav aj napriek tomu, že podľa kontroly projektov bola trať navrhnutá dostatočne a v súlade s predpismi a normami. Keďže však použitie zdvojenej koľaje nie je bežné technické riešenie a neexistujú k tomu reálne skúsenosti, je predpoklad, že napriek dodržaniu všetkých normových parametrov pri projektovaní a realizácii, práve toto bolo príčinou vzniknutej deformácie".

30 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #Petržalka #Starý most #električka