Vodiči hromžia a poukazujú na príklady zo zahraničia, kde sa cesty dajú opravovať aj v noci. „Práce v noci v tomto úseku nie sú možné z bezpečnostných dôvodov, nakoľko ide o neosvetlený úsek," reagovala hovorkyňa Slovenskej správy ciest Zuzana Hromcová. Cestári si kosenie objednali u Správy ciest Žilinského samosprávneho kraja. „Organizáciu prác kosenia pod Strečnom si dodávateľ prác rieši sám, SSC nijakým spôsobom do tohto procesu nezasahovala, ani nezasahuje," tvrdí Hromcová.
Podľa povereného riaditeľa Správy ciest ŽSK Ivana Fábryho sa snažia začínať už skoro ráno, okolo štvrtej hodiny. „Snažíme sa to optimalizovať, len optimalizovať to môžeme len do určitej úrovne, pretože robíme na objednávku a pokiaľ by sme mali robiť soboty – nedele alebo v noci, tak potom by sme sa museli dohodnúť na trošku inej cene so Slovenskou správou ciest," uviedol Fábry.
Odborník upozorňuje, že kým u nás sa o tom, kedy robiť údržbu, stále vedú len polemiky, vo svete sa na takto vyťažených komunikáciach robí mimo dopravných špičiek. „Doprava pod Strečnom je v takom stave, že v podstate celý deň je cesta preťažená, čiže hovoriť o dopravnej špičke pod Strečnom je niekedy veľmi ťažké. Ale samozrejme v tomto aktuálnom období nie je vôbec problémom realizovať tieto práce v skorých ranných, neskorších poobedňajších alebo večerných hodinách, pretože nám to umožňuje aj počasie a práve v týchto časoch je doprava menej vyťažená," povedal Ján Čelko zo Žilinskej univerzity.
Cesta cez Strečno patrí medzi najvyťaženejšie komunikácie na Slovensku, denne tadiaľ prejde aj 30-tisíc vozidiel. Pri dopravnej nehode, či oprave alebo údržbe sa strečniansky úsek okamžite zapchá vozidlami. A aj na to by mali cestári myslieť pri plánovaní údržby a opráv. „Akýkoľvek problém tam vznikne, tak vyvoláva veľmi veľké dopravné zápchy a veľmi veľké časové zdržania," hovorí Čelko.
Ešte väčšia skúška trpezlivosti vodičov čaká na konci leta, keď by sa podľa plánov mali začať práce na sanácii brala. Vtedy doprava cez Strečno zastane na 11 víkendov a štyri mesiace povedie len v jednom pruhu, čo bude riadiť semafor.