Do 7. júla ukončia skúšky na električkovej trati do Petržalky

Po skončení prác na oprave zvlnenej koľaje na električkovej trati v bratislavskej Petržalke urobia novú technicko-bezpečnostnú skúšku trate. Dohodli sa na tom vedenie mesta so zhotoviteľom prác. Na novej trati sa na niektorých miestach minulý týždeň poškodili zberače a koľaj.

04.07.2016 16:35
petrzalka, elektricka, kolajnice Foto: ,
Na novej električkovej trati v bratislavskej Petržalke sa pokrivili koľaje a posunuli podvaly.
debata (3)

„Práce, vrátane technicko-bezpečnostnej skúšky, by mali byť skončené vo štvrtok 7. júla,“ informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová s tým, že následne by električka do Petržalky mala začať premávať. „O presnom termíne bude hlavné mesto informovať,“ dodala Skokanová. V uplynulých dňoch robili geodetické zameranie a vypracovávali dokumentáciu s návrhom opravy zvlnenej trate.

Skokanová poznamenala, že pri nevyužívaných koľajniciach sa v prípade horúčav môže stať, že koľajnice pracujú a rozpínajú sa. Kritickými sú hlavne miesta s dlhými oblúkmi.

„Zvlnenie nastalo pre vysoké teploty aj napriek tomu, že podľa kontroly projektov bola trať navrhnutá v súlade s predpismi a normami. Použitie zdvojenej koľaje nie je bežné technické riešenie a neexistujú k tomu reálne skúsenosti, je teda predpoklad, že napriek dodržaniu všetkých normových parametrov pri projektovaní a uskutočnení aj toto bolo príčinou vzniknutej deformácie,“ vysvetlila Lenka Kubejová zo spoločnosti EUROVIA SK. „Náklady na odstránenie chyby sa, samozrejme, hradia zo záruky, takže na mesto to nebude mať žiadny finančný dopad,“ spomenul primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Prestavba Starého mosta v Bratislave sa začala 2. decembra 2013, keď začali rozoberať pôvodnú konštrukciu. V januári 2014 postupne uzavreli Štúrovu ulicu, najprv pre električky a následne aj pre autá a začali demontovať koľajovú trať. Práce v júni 2014 zastavilo hľadanie možnej nevybuchnutej munície v Dunaji, práce opäť obnovili v septembri toho istého roku. Do konca roka 2014 postupne zbúrali piliere tri a štyri a začali rekonštruovať pilier číslo päť. Vo februári 2015 začali vysúvať oceľovú konštrukciu mosta, ktorá spojila brehy Dunaja 22. októbra 2015. Nová konštrukcia Starého mosta bola kompletne dokončená 1. decembra 2015. Starý most i prvú časť električkovej trate do Petržalky prevzalo hlavné mesto do svojho vlastníctva 16. decembra.

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #Petržalka #električka