Bratislavský magistrát zverejnil návrh pravidiel parkovania

Hlavné mesto SR Bratislava zverejnilo návrh všeobecne záväzného nariadenia (VZN), ktorým by chcelo zaviesť do praxe jednotnú parkovaciu politiku v meste. V návrhu sú informácie o parkovaní áut na vymedzených úsekoch miestnych komunikácií na území Bratislavy, výške úhrady za parkovanie, spôsobe platenia i preukázania zaplatenia.

27.10.2016 10:59
parkovanie, státie, Bratislava, autá Foto: ,
Ilustračná snímka.
debata (32)

„Mestské časti si budú samé prevádzkovať systém na území svojej mestskej časti. Či to bude internými kapacitami, alebo externou spoločnosťou, to bude na nich,“ informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

Úseky miestnych komunikácií zaradí príslušná mestská časť do zón parkovania všeobecne záväzným nariadením. V zónach sa bude dať parkovať len na miestach, ktoré označia vodorovným a zvislým dopravným značením. Rezidentom bude fyzická osoba, ktorá je držiteľom vodičského preukazu, má trvalý pobyt v hlavnom meste a je tiež držiteľom auta. Abonentmi budú fyzické osoby, ktoré nemajú trvalý pobyt v príslušnej zóne i podnikatelia, ktorí majú sídlo, miesto podnikania alebo prevádzku v príslušnej zóne. Rezident môže požiadať o vydanie rezidentskej parkovacej karty, vydajú mu ju s určením zóny, v ktorej má rezident trvalý pobyt alebo bude mať kartu bez určenia zóny.

Rezidentská parkovacia karta bez určenia zóny umožní parkovanie auta s evidenčným číslom, ku ktorému je karta priradená, so zľavou päťdesiat percent z úhrady, ktorú budú platiť ostatní. Maximálny počet rezidentských parkovacích kariet pre jedného rezidenta ustanoví príslušná bratislavská mestská časť všeobecne záväzným nariadením. Ním upravia aj podmienky pre vydanie abonentskej parkovacej karty. Konkrétne ceny za parkovacie karty nájdu záujemcovia vo VZN.

Návrh nariadenia môže verejnosť pripomienkovať najbližšie dva týždne, a to elektronicky na e-mailovej adrese parkovanie@bratislava.sk alebo poštou na adresu Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy. Všetky pripomienky vyhodnotia a finálne znenie návrhu VZN prerokujú na zasadnutiach komisií mestského zastupiteľstva, mestskej rady a na záver o ňom budú na zasadnutí mestského zastupiteľstva rozhodovať poslanci.

Cieľom parkovacej politiky sú podľa primátora Bratislavy Iva Nesrovnala pravidlá, ktoré budú platiť v celom meste, zvýhodnenie občanov Bratislavy, menej áut na uliciach a viac miesta pre rezidentov. „Mesto potrebuje jeden systém parkovania a nie sedemnásť vlastných politík, na ktoré doplatia Bratislavčani­a,“ dodal.

32 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #parkovanie