„Obyvatelia chceli, aby linka išla cez Most Apollo popri nábreží na Most SNP a späť. Dopravný podnik Bratislava však pripomienkoval, že je to alternatíva k električkovej trase. Museli sme preto hľadať iné riešenia. Požiadavkám najviac vyhovuje možnosť, aby každá druhá petržalská autobusová linka 95 v budúcnosti nekončila na Farského a mohla by ďalej premávať cez Most Apollo na druhú stranu Dunaja smerom k autobusovej stanici,“ uviedol bratislavský mestský a petržalský miestny poslanec Oliver Kríž s tým, že trasa by išla okolo ministerstva vnútra, Slovenského národného divadla a po Moste Apollo by sa linka vrátila späť. Náklady na tento spoj odhadujú podľa Kríža na 570-tisíc eur ročne.
„S vedením mesta máme dohodu, že začneme hľadať finančné rezervy tak, aby sme v prvých mesiacoch nového roka mohli k tomuto kroku pristúpiť,“ dodal poslanec. Rokovať o petícii by mestské zastupiteľstvo malo na najbližšom zasadnutí, ktoré bude v novom roku.
Petíciu podpísalo vyše 3-tisíc ľudí
Oliver Kríž so svojím hnutím Mladá Bratislava za obnovenie pôvodnej trasy 95 až na Šafárikovo námestie dovtedy, kým dokončia trať električky po Janíkov dvor, za dva mesiace vyzbierali 3 295 podpisov. V polovici novembra petíciu odovzdali do podateľne bratislavského magistrátu a v kópii aj do podateľne DPB. Aby sa petíciou zaoberali bratislavskí mestskí poslanci, musela mať tisíc podpisov.
Trasu linky číslo 95 po otvorení bratislavského Starého mosta a novej električkovej trate do Petržalky skrátili po Muchovo námestie v Petržalke. Ak chcú v súčasnosti cestujúci z Petržalky pokračovať v ceste do centra mesta, musia prestúpiť na električku na Farského ulici a novou električkou prejsť cez Starý most dve zastávky na Šafárikovo námestie.
„Tí, ktorí cestujú iba na Šafárikovo námestie, si pre tento prestup musia kupovať 30-minútový lístok namiesto 15-minútového,“ hovorí Kríž s tým, že nový grafikon 95-ky nie je komfortný a už vôbec nie efektívny. „Navyše, novému cestovnému poriadku mestskej hromadnej dopravy nepredchádzala dôkladná a dostatočná diskusia s cestujúcou verejnosťou,“ pripomína.
Náhradu bude mať linka číslo 95 podľa Kríža len vtedy, keď dokončia druhú fázu električkovej trate, ktorá by mala premávať od Janíkovho dvora a bude prepravovať obyvateľov celým územím Petržalky. „Pre ľudí, ktorí električkou cestujú ďalej, napríklad do Rače, je to v poriadku. Momentálne však v stave, keď električka jazdí pár zastávok do Petržalky, je skrátenie linky 95 predčasný krok,“ vyhlásil poslanec.