Návrh dodatku Štatútu vypracovalo hlavné mesto pre prijatie všeobecne záväzného nariadenie (VZN) o dočasnom parkovaní áut na vymedzených úsekoch miestnych komunikácií na území Bratislavy.
„Nesúhlasili sme s ním, pretože nedefinuje veľa vecí a veľa procesov. V prvom rade mal byť pri parkovaní schválený štatút. Očakávame, že k nemu bude širšia diskusia,“ povedal po hlasovaní petržalský poslanec Jozef Vydra s tým, že ľudia sú zmätení a sami nevedia, čo je parkovacia politika. Podľa poslanca v štatúte nedefinovali práva rezidentov ani abonentov.
Parkovacia politika
V hlavnom meste začnú v marci budúceho roka platiť nové pravidlá parkovania. Rozhodli o tom bratislavskí mestskí poslanci na štvrtkovom zasadnutí mestského zastupiteľstva prijatím všeobecne záväzného nariadenia, ktoré upravuje pravidlá parkovania v meste a zavádza pri parkovaní na území Bratislavy jednotné pravidlá. Po schválení všeobecne záväzného nariadenia bude nasledovať zmena Štatútu hlavného mesta SR Bratislavy, ktorou mesto mestským častiam zverí mestské komunikácie na parkovanie. Konkrétne podmienky parkovania v jednotlivých mestských častiach si budú schvaľovať zastupiteľstvá v jednotlivých bratislavských mestských častiach.
Bratislavské mestské časti si budú samé prevádzkovať systém na svojom území. Či to bude internými kapacitami alebo externou spoločnosťou, to bude závisieť od nich. Mesto určuje len minimálny a maximálny rámec ceny rezidentskej karty, výšku poplatkov určujú mestské časti.