Podľa Kohútikovej stavbu do súťaže nominovala spoločnosť Eurovia SK, ktorá Starý most pre mesto zhotovila. Stavba bola do súťaže nominovaná pre viaceré výnimočné a neštandardné riešenia, ktoré boli na nej použité, ako napríklad systém nosnej konštrukcie, takzvaná rombická sústava, ktorú vyvinuli špeciálne pre tento most a ktorá nebola zatiaľ použitá na žiadnom inom moste, či vysúvanie priehradových nosníkov naprieč toku rieky za pomoci podopretia na plavidle.
Prestavba Starého mosta v Bratislave sa začala 2. decembra 2013, keď začali rozoberať pôvodnú konštrukciu. V januári 2014 postupne uzavreli Štúrovu ulicu, najprv pre električky a následne aj pre autá a začali demontovať koľajovú trať.
Práce v júni 2014 zastavilo hľadanie možnej nevybuchnutej munície v Dunaji, práce opäť obnovili v septembri 2014. Do konca roka 2014 postupne zbúrali piliere tri a štyri a začali rekonštruovať pilier číslo päť. Vo februári 2015 začali vysúvať oceľovú konštrukciu mosta, ktorá spojila brehy Dunaja 22. októbra 2015.
Nová konštrukcia Starého mosta bola kompletne dokončená 1. decembra 2016. Starý most i prvú časť električkovej trate do Petržalky prevzalo hlavné mesto do svojho vlastníctva 16. decembra. V súčasnosti spája brehy Dunaja prostredníctvom Starého mosta električková linka č. 1 z Hlavnej stanice Bratislava do Petržalky a linka č. 3 jazdiaca do Rače. Starý most je k dispozícii tiež chodcom aj cyklistom.