Dopravný podnik Bratislava dostal od jesene cez nezávislý hodnotiaci systém už vyše tisíc hodnotení. Čo prekvapilo aj samotného prepravcu, je množstvo pozitívnych ohlasov. Z 1 096 bolo až 783 pochvalných reakcií. Počet poďakovaní milo prekvapil aj vedenie dopravného podniku.
„Veľmi nás teší, že cestujúci v hlavnom meste hodnotia kvalitu cestovania v bratislavskej MHD aj cez túto aplikáciu. Ceníme si, že máme možnosť poznať spätnú väzbu, čo nám umožňuje ešte viac pracovať na skvalitnení našich služieb,“ povedal generálny riaditeľ DPB Milan Urban.
Pri hodnotení si cestujúci môžu na webe www.staffino.sk/dpb alebo cez mobilnú aplikáciu vyhľadať linku, ktorú využili a vybrať si jednu z troch hodnotiacich kategórií – komfort jazdy, čistotu vozidla alebo časovú presnosť spojov a napísať k nim svoj názor. Každá pochvala či pripomienka sa dostáva na príslušné oddelenie dopravného podniku, ktorý sa ňou zaoberá.
Cestujúci si podľa reakcií v aplikácii najviac obľúbili električky. Vyzdvihujú najmä moderné súpravy, nové linky a presnosť. Na druhej strane im prekážajú staršie električky, ktoré sú nepohodlné, nakoľko nie sú nízkopodlažné. V zopár prípadoch sa vyskytli podnety k čistote vozňov. A čo cestujúci navrhli v prípade električiek zmeniť? Jednoducho ich kúpiť viac.
Pochvalám sa tešia aj trolejbusy. Cestujúci často spomínajú ústretovosť vodičov pri prestupoch, komfort jazdy a čistotu vozidiel. Interiér sa však stal aj terčom kritiky. „Cestujúci upozorňujú na meškania trolejbusov, vyskytujú sa aj podnety na margo ľudí bez domova – najmä na linkách, ktoré obsluhujú Hlavnú stanicu,“ povedala hovorkyňa DPB Adriana Volfová. V tejto kategórii sa objavili návrhy na zrýchlenie jazdy či problém s fajčením na zastávkach.
Autobusy dostali viac pripomienok a do hodnotenia ich zaradili až od januára. Cestujúcim najviac prekáža meškanie spojov či komfort jazdy. Ľudia podľa hovorkyne navrhujú zmenu grafikonov, prípadne ich zrušiť a zaviesť iba interval jazdy.
„Konštruktívna kritika od cestujúcich nám pomáha pri odstraňovaní nedostatkov a tiež pri celkovom skvalitňovaní verejnej dopravy v hlavnom meste. S pripravovanou modernizáciou autobusov, rozšírením tímu vodičov, efektívnejšou údržbou vozidiel a ďalšími novinkami budeme ešte lepší,“ dodal riaditeľ DPB Urban.
Pri hodnotení cez systém Staffino ľudia nevystupujú anonymne, ale prihlasujú sa cez konto na jednej zo sociálnych sietí. „Hodnotenia od používateľov sú aj vďaka tomu objektívnejšie, vecnejšie a konštruktívnejšie, čo oceňujú všetky spoločnosti, ktoré Staffino využívajú,“ povedal za spoločnosť Dominik Miša.