Cestujúci hodnotia bratislavskú MHD zväčša pozitívne. Zahlasujte aj vy!

, 08.03.2017 17:00
Záhradnícka ulica, električka
Električka v bratislavskom Ružinove. Ilustračná snímka. Autor: ,

Pred niekoľkými mesiacmi pribudli na dverách vozidiel mestskej hromadnej dopravy nálepky s výzvou: Ohodnoťte nás! Cestujúci dostali možnosť prostredníctvom webu alebo aplikácie Staffino pochváliť či skritizovať konkrétny spoj bratislavskej verejnej dopravy. Hlasovať môžete aj vy v ankete Pravdy na konci článku.

Dopravný podnik Bratislava dostal od jesene cez nezávislý hodnotiaci systém už vyše tisíc hodnotení. Čo prekvapilo aj samotného prepravcu, je množstvo pozitívnych ohlasov. Z 1 096 bolo až 783 pochvalných reakcií. Počet poďakovaní milo prekvapil aj vedenie dopravného podniku.

„Veľmi nás teší, že cestujúci v hlavnom meste hodnotia kvalitu cestovania v bratislavskej MHD aj cez túto aplikáciu. Ceníme si, že máme možnosť poznať spätnú väzbu, čo nám umožňuje ešte viac pracovať na skvalitnení našich služieb,“ povedal generálny riaditeľ DPB Milan Urban.

Pri hodnotení si cestujúci môžu na webe www.staffino.sk/dpb alebo cez mobilnú aplikáciu vyhľadať linku, ktorú využili a vybrať si jednu z troch hodnotiacich kategórií – komfort jazdy, čistotu vozidla alebo časovú presnosť spojov a napísať k nim svoj názor. Každá pochvala či pripomienka sa dostáva na príslušné oddelenie dopravného podniku, ktorý sa ňou zaoberá.

Od jesene môžu cestujúci ohodnotiť bratislavskú...
Od jesene môžu cestujúci ohodnotiť bratislavskú MHD. Autor: Viera Hebertová, Pravda

Cestujúci si podľa reakcií v aplikácii najviac obľúbili električky. Vyzdvihujú najmä moderné súpravy, nové linky a presnosť. Na druhej strane im prekážajú staršie električky, ktoré sú nepohodlné, nakoľko nie sú nízkopodlažné. V zopár prípadoch sa vyskytli podnety k čistote vozňov. A čo cestujúci navrhli v prípade električiek zmeniť? Jednoducho ich kúpiť viac.

Pochvalám sa tešia aj trolejbusy. Cestujúci často spomínajú ústretovosť vodičov pri prestupoch, komfort jazdy a čistotu vozidiel. Interiér sa však stal aj terčom kritiky. „Cestujúci upozorňujú na meškania trolejbusov, vyskytujú sa aj podnety na margo ľudí bez domova – najmä na linkách, ktoré obsluhujú Hlavnú stanicu,“ povedala hovorkyňa DPB Adriana Volfová. V tejto kategórii sa objavili návrhy na zrýchlenie jazdy či problém s fajčením na zastávkach.

Autobusy dostali viac pripomienok a do hodnotenia ich zaradili až od januára. Cestujúcim najviac prekáža meškanie spojov či komfort jazdy. Ľudia podľa hovorkyne navrhujú zmenu grafikonov, prípadne ich zrušiť a zaviesť iba interval jazdy.

„Konštruktívna kritika od cestujúcich nám pomáha pri odstraňovaní nedostatkov a tiež pri celkovom skvalitňovaní verejnej dopravy v hlavnom meste. S pripravovanou modernizáciou autobusov, rozšírením tímu vodičov, efektívnejšou údržbou vozidiel a ďalšími novinkami budeme ešte lepší,“ dodal riaditeľ DPB Urban.

Pri hodnotení cez systém Staffino ľudia nevystupujú anonymne, ale prihlasujú sa cez konto na jednej zo sociálnych sietí. „Hodnotenia od používateľov sú aj vďaka tomu objektívnejšie, vecnejšie a konštruktívnejšie, čo oceňujú všetky spoločnosti, ktoré Staffino využívajú,“ povedal za spoločnosť Dominik Miša.


Ako hodnotíte cestovanie v bratislavskej MHD? Hlasujte

1. MHD využívam denne

2. Preferujem verejnú dopravu namiesto auta

3. Vozidlá MHD sú dostatočne čisté

4. Električky jazdia podľa grafikonu

5. Oceňujem nízkopodlažné električky

6. Trolejbusy jazdia podľa grafikonu

7. Autobusy jazdia podľa grafikonu

8. Vozový park bratislavskej MHD je dostatočný

9. Šoféri MHD sú ústretoví a profesionálni

10. Automaty na lístky sú dostatočne dostupné

11. Lístky cez SMS fungujú bez problémov

12. Čistota zastávok je dostatočná

13. Prekážajú mi „čierni“ pasažieri

14. Prekážajú mi „neprispôsobiví“ cestujúci

15. Revízori sú slušní a profesionálni

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#hodnotenie #DPB #cestovanie #Bratislava
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk