Hodnotiť personál trenčianskej nemocnice môžu ľudia priamo cez mobil

Trenčianska fakultná nemocnica zavádza novinku. Jej personál a služby môžu ľudia hodnotiť priamo cez mobilnú aplikáciu alebo počítač.

08.06.2017 14:00
debata (2)

Zatiaľ je tento systém v plienkach a týka sa iba dvoch oddelení, už onedlho ho však nemocnica vyhodnotí a jej vedenie nevylučuje jeho skoré rozšírenie. Lekári či sestričky totiž vďaka nemu okamžite vedia, či sú pacienti s ich službami spokojní, prípadne v čom by bolo potrebné sa zlepšiť.

Nový systém hodnotenia nemocnica práve testuje v ôsmich ambulanciách kliniky pediatrie a neonatológie i gynekologicko-pôrodníckej kliniky. „Ešte sme nemali veľa reakcií, ľudia sa s ním iba zoznamujú, chystáme sa mu urobiť reklamu a informovať pacientov letákmi,“ vysvetlila hovorkyňa Petra Nevláčilová.

Napriek tomu, že projekt beží iba zopár týždňov, ľudia, ktorí sa doň zapojili, boli vo väčšine prípadov nadšení. „Je tam aj aplikácia, ktorá sa vás priamo opýta, či s niečím nepotrebujete pomôcť a poradiť – a tam môžete zadať prípadnú sťažnosť či napísať to, s čím spokojný nie ste,“ doplnila Nevláčilová.

Nemocnica sa podľa nej bude rovnako zaoberať pozitívnymi aj negatívnymi reakciami. Ak sa medzi hodnotením objaví kritika, vedenie starostlivo preskúma, či je oprávnená.

Ak bude, postará sa o to, aby došlo urýchlene k náprave. „Hodnotenie je sprístupnené v rôznych kategóriách, ako sú napríklad prístup lekárov, sestier, spokojnosť s ošetrením a iné,“ dodala Nevláčilová.

Podľa jej slov ľudia však nemusia hodnotiť len personál nemocnice, ale môžu sa vyjadriť aj k jej čakacím lehotám, čistote a vybaveniu. V budúcnosti by vedenie chcelo do projektu zapojiť aj lôžkové oddelenie.

Personál si zatiaľ na novinku ešte len privyká, viacerí sa o nej však už dnes vyjadrujú pozitívne. "Je to výhodné pre nemocnicu aj pre zamestnancov, ak sa chcú v rámci svojej profesie zlepšovať.

Takto sa tiež dozvieme, kde máme ešte prípadné rezervy, ale reakcie zo strany pacientov boli zatiaľ pozitívne," uzavrela vedúca odboru ošetrovateľskej starostlivosti Eva Petrová.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #mobil #nemocnica #hodnotenie #personál #mobilná aplikácia