Po vynovenom moste sa previezol aj dopravný expert Jozef Drahovský. „Sú tam nerovnosti, respektíve povrch nie je hladký, ale skôr hrboľatý. Podľa mňa mohlo dôjsť k trom pochybeniam. Buď sa most opravoval počas premávky, ktorá spôsobila mierne kmitanie, alebo robotníci kopírovali pôvodný podklad a nie ten zarovnaný. Poslednou možnosťou sú nejaké pochybenia pri technologickom postupe,“ mieni Drahovský.
Chvenie pocítili aj ostatní vodiči. „Je to trošku nepríjemné, ale nemyslím si, že sa to nedá prežiť. Možno bude problém aj v tom, že sme si tu na Slovensku už na zlé cesty zvykli a nevieme to s nadhľadom posúdiť,“ uviedol šofér Milan.
V súvislosti s opravami sa objavili teórie o tom, že pri rekonštrukcii naliali robotníci na cestu viac asfaltu, ako mali. Tvrdí to syn projektanta mosta, stavebný inžinier a statik Alexander Tesár. Podľa jeho prepočtov môže ťažký asfalt mostu uškodiť, pretože je značne opotrebovaný.
„Výpočtami sme zistili, že most sa novou vrstvou asfaltu nezaťažil o 120 ton, ale o 416 ton,“ uviedol Tesár v rozhovore pre denník Sme. Zároveň dodal, že zvýšenie hmotnosti zodpovedá tomu, akoby pribudlo celé ďalšie poschodie áut, čo môže značne znížiť nosnosť a funkčnosť mostu.
Magistrát má odlišný názor. „Medializované informácie o preťažení považujeme za absolútne nepodložené. Vozovka má rovnakú hrúbku ako pred opravou. Na realizáciu po celý čas dozeral autorský aj stavebný dozor. Stavba je ukončená a mesto v súčasnosti kontroluje kvalitu diela a čaká na záverečnú správu od stavebného dozoru,“ uviedol v stanovisku.
Rekonštrukciu realizovala rakúska spoločnosť, respektíve jej slovenská pobočka Swietelsky-Slovakia spol. s r.o. Denník Pravda ju požiadal o stanovisko k nerovnostiam vozovky aj možnému preťaženiu. Vyjadriť sa odmietla.
Údaj 416 ton sa dopravnému expertovi Drahovskému nezdá. „Tie čísla mi nesedia. Hrúbka vozovky by mala byť podľa dokumentácie zachovaná, čiže neviem, kde by sa tam tie tony vzali,“ zhodnotil pre Pravdu dopravný analytik.
Oprava cesty trvala celé prázdniny, prvé autá po renovácii prešli po moste 1. septembra. Dĺžka bratislavského symbolu presahuje 430 metrov, šírka 21 metrov. Robustná oceľová konštrukcia váži až 7 537 ton. Denne po ňom prejde viac ako 40-tisíc áut.