„Staré vozidlá postupne budú vyradené a ak to bude len trochu možné, budú ponúknuté na odpredaj do východných krajín. Ak nie, tieto vozidlá budú štandardne zošrotované a z toho bude nejaký drobný zisk,“ povedal riaditeľ Dopravného podniku mesta Žilina (DMPŽ) Ján Barienčík.
Žilina kúpila 15 nových trolejbusov od plzenskej škodovky. „Ide o nízkopodlažné vozidlá, plne klimatizované. Majú najmodernejší informačný a tarifný systém, kamerový systém. Vozidlá majú schopnosť rekuperovať svoju energiu pre vlastnú spotrebu alebo dodávať do siete pre ďalšiu spotrebu ďalších vozidiel,“ dodal šéf žilinského dopravného podniku.
Nové trolejbusy už postupne začínajú jazdiť. Vodiči sú spokojní, teraz ich budú môcť otestovať aj cestujúci. „Pohodlie vodiča sa nedá ani len porovnať s tými prvými trolejbusmi, ktoré boli v Žiline. Na robotu je to ako osobné auto. Aj pre cestujúcich je pohodlnejšie, voz ide hladšie, má väčšie kolesá,“ hovorí o skúsenostiach s novým typom trolejbusu vodič Miroslav Labák.
Žilina bola na Slovensku piatym a posledným mestom (po Bratislave, Prešove, Košiciach a Banskej Bystrici), kde bola zavedená trolejbusová doprava. Presne pred 23 rokmi previezol cestujúcich prvý trolejbus, linka v tom čase spojila sídlisko Vlčince s centrom mesta. Na nové trolejbusy mesto čerpá financie z eurofondov, nové vozidlá stáli 8,3 milióna eur. „V ďalšej opcii pôjde o zhruba 6,1 milióna eur, za ktoré kúpime ešte zvyšných dvanásť trolejbusov. Tak vymeníme celý trolejbusový vozový park,“ priblížil primátor Žiliny Igor Choma.