Na obľúbenej bratislavskej hrádzi pribudla ďalšia prekážka, dávajte si pozor

Teplé počasie priťahuje na dunajskú hrádzu každým dňom viac cyklistov, korčuliarov, bežcov. V súvislosti s výstavbou obchvatu tam však pribudla betónová ochrana, ktorá má slúžiť na spevnenie hrádze. Vznikol tak aj mimoriadne nebezpečný retardér.

25.04.2018 14:30
hradza Foto: ,
Pohľad na betón, ktorý má spevniť hrádzu, no pre cyklistov môže byť nebezpečný.
debata

Hrádzu na petržalskej strane neďaleko čističky odpadových vôd prehradili vyliatym betónom. Zo strany cyklistov či bežcov pribudli dopravné značky daj prednosť v jazde. „Cyklisti aj korčuliari teda musia uhnúť prechádzajúcim autám. Navyše retardér je tam dosť na surovo – vznikol veľký skok, čiže začínajúci korčuliari, ale aj deti na bicykloch môžu mať problém tadiaľ plynule prejsť,“ upozornil návštevník hrádze.

Betón podľa vodohospodárov slúži ako ochrana a spevnenie vodnej stavby pred poškodením od prejazdov ťažkej techniky pri výstavbe mostného objektu cez Dunaj – súčasť D4. Slovenský vodohospodársky podnik upozornil, že ide o dočasné riešenie počas výstavby obchvatu, preto prihliadali na pomer ceny a úžitku.

„Pohyb na hrádzi je, bol a vždy bude na vlastné nebezpečenstvo, a preto si každý musí dávať pozor na svoje zdravie,“ upozornil za bratislavských vodohospodárov Boris Kováč.

S tým, že ide o mimoriadne nepodarenú a nebezpečnú zábranu, súhlasí aj prezident OZ Cyklokoalícia Daniel Duriš. Podľa jeho slov by bolo lepšie použiť spomaľovač pred križovaním hlavnej cesty.

„Stále však je legitímne sa pýtať, prečo nedávajú stavebné vozidlá prednosť bežcom, korčuliarom, cyklistom, ale je to naopak. Nakoniec ide o hlavnú cyklotrasu Eurovelu, medzinárodného významu, ktorá vedie od Passau až k Čiernemu moru. Nesúhlasíme s módom, keď sa väčšina bežcov, korčuliarov, cyklistov, cykloturistov musí prispôsobovať pár stavebným vozidlám v tejto lokalite. Presadzujeme, aby stavebné vozidlá musel sprevádzať človek v reflexnej veste, ktorý pri prejazde takéhoto vozidla „premávku“ na hrádzi dočasne zastaví. Ide o bezpečnejšie riešenie ako podobné zábrany, ktoré sú navyše v rozpore so slovenskými normami a technickými podmienkami na výstavbu cyklotrás,“ povedal za Cyklokoalíciu Daniel Duriš.

Ako dodal, betón v tejto podobe je nebezpečný aj pre pneumatiky cyklistov či kolieska korčuliarov. „Takisto nemôžeme považovať dva znaky „V“, ktoré navyše nevyzerajú byť reflexné, za dostatočné varovanie pred podobným križovaním,“ uzavrel Duriš.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #dunajská hrádza