Nie je reálne, aby s II. etapou električky do Petržalky začali skôr ako v roku 2021, tvrdí Kovalčík

Nie je reálne, aby s výstavbou II. etapy električkovej trate do Petržalky začalo mesto skôr ako v roku 2021, ak by aj išli podľa lehôt, ktoré v súčasnosti platia. Pred novinármi to povedal analytik Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) Ján Kovalčík z Monitorovacieho výboru Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

04.05.2018 12:43
SR Bratislava doprava 2. etapa električka trať... Foto: ,
Na snímke električky pri konečnej zastávke Jungmannova v bratislavskej Petržalke.
debata (13)

„Rozpačito vnímam situáciu o tom, ako je hlavné mesto SR Bratislava pripravené na ďalšie stupne projektovej prípravy. Zaznela informácia, že ďalšie dva stupne projektovej prípravy počítajú s dobou uskutočnenia dva roky,“ spomenul počas stretnutia mesta so zástupcami Monitorovacieho výboru Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Míting bol na konečnej zastávke električky v bratislavskej Petržalke a týkal sa druhej etapy električkovej trate do Petržalky, stavby Nosný systém MHD, prevádzkový úsek Janíkov dvor – Šafárikovo námestie v Bratislave, 2. časť Bosákova ulica – Janíkov dvor.

Kovalčík tiež dodal, že podľa informácií mesta počítajú s tým istým projektantom, ktorý robil prvú etapu električky. „Počítal by som s tým, že to bude kratší čas na projektovú prípravu,“ poznamenal. Tvrdí, že projekty sa dajú pripraviť aj skôr. Analytik z INEKO sa obáva rizika, že budú stavbu robiť na poslednú chvíľu. „Ak nebudú ďalšie komplikácie, nie je výstavba trate do roku 2023 ohrozená,“ reagoval.

Termín začiatku stavebných prác na výstavbe II. etapy električkovej trate do Petržalky zatiaľ nie je známy a podľa primátora Bratislavy Iva Nesrovnala je veľmi ťažké hovoriť termíny. „Dokončili sme dopady projektu na životné prostredie. Onedlho dáme na petržalský stavebný úrad žiadosť o územné rozhodnutie,“ spomenul primátor novinárom na brífingu pri električkovej zastávke Jungmannova.

Vo videu hovorí primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal

„Do roku 2023 to však musí byť hotové, zaplatené a odovzdané,“ uviedol počas aprílového brífingu. Investorom II. etapy električkovej trate do Petržalky je hlavné mesto SR Bratislava.

Mesto má vypracované zadanie pre urbanistickú štúdiu – Riešenie centrálnej rozvojovej osi Petržalka. Jej úlohou je prehodnotiť urbanistický rozvoj tohto územia okolo električkovej trate z hľadiska súčasne platného územného plánu mesta z roku 2007. Urbanistická štúdia s názvom Riešenie centrálnej rozvojovej osi Petržalky sa zameriava na získanie názorov na ekologický a urbanisticko-architektonický potenciál územia. Zameriava sa tiež na koordináciu s pešou a cyklistickou dopravou, MHD i s automobilovou dopravou.

13 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #električka do Petržalky