Košice chcú, aby parkovacia spoločnosť EEI odišla zo všetkých lokalít

Usporiadaním vzťahov s parkovacou spoločnosťou EEI sa na svojom pondelkovom rokovaní opäť zaoberali košickí mestskí poslanci. Viceprimátora Martina Petruška (Smer) požiadali, aby spomínanú spoločnosť vyzval na vrátenie parkovacieho systému v celom meste a rokoval s ňou o usporiadaní vzťahov. Následne chce mesto parkovanie spravovať vo vlastnej réžii. Rokovania sa zúčastnili i viacerí nespokojní Košičania.

18.06.2018 15:04
parkovanie, autá Foto: ,
Na snímke Pajorova ulica v Košiciach, ktorej sa tiež dotkol nový systém rezidenčného parkovania.
debata (2)

Podľa Petruška bolo veľa indícií rôznych inštitúcií o neplatnosti zmluvy mesta s EEI. Požiadali preto nezávislú inštitúciu, Právnickú fakultu Univerzity Pavla Jozefa Šafárika (UPJŠ) v Košiciach, o vypracovanie analýzy, ktorá by zhodnotila pravdepodobnú platnosť alebo neplatnosť zmluvy a navrhla ďalšie právne kroky.

„Analýza bola predložená poslancom koncom minulého týždňa. Som veľmi rád, že aj na rokovaní dnešného mestského zastupiteľstva si poslanci osvojili túto analýzu a rozhodli v tom zmysle, že mesto Košice vyzve spoločnosť EEI k odovzdaniu parkovacieho systému z dôvodu, že zmluva je pravdepodobne neplatná. Vyzve spoločnosť EEI na uzatvorenie dohody o vrátení bezdôvodného obohatenia,“ uviedol Petruško.

Poslanci tiež schválili, aby jednotlivé požiadavky boli zrealizované do najbližšieho rokovania mestského zastupiteľstva.

V rámci usporiadania vzťahu s parkovacou spoločnosťou EEI mesto pôvodne navrhovalo, aby dostala maximálne 200 000 eur bez DPH ako kompenzáciu za predčasné skončenie prevádzkovania parkovacích miest v rezidentských lokalitách. Za technické zhodnotenie vzťahujúce sa na rezidentské lokality, ktoré táto spoločnosť zrealizovala, malo mesto zaplatiť kúpnu cenu najviac 1 110 000 eur bez DPH.

Ako povedal Petruško, to, či je zmluva mesta s EEI platná, nič nemení na tom, aby ľudia platili parkovné.

„Máme stále právny titul k tomu, aby Košičania parkovné platili. Nechcem ich vyzvať, iba im odporúčam, aby to urobili, pretože keď nie, tak sú tam nejaké legislatívne kroky,“ skonštatoval Petruško.

Poslanec Marcel Gibóda (nezávislý) povedal, že rozhodnutie poslancov je jednou z alternatív, ktorú prezentovala aj analýza Právnickej fakulty UPJŠ v Košiciach. „My sme preferovali súdny spor, pretože aj z histórie zo vzťahu so spoločnosťou EEI si nemyslíme, že mesto Košice sa dokáže postaviť do situácie, aby dokázalo vyrokovať pre mesto a obyvateľov ekonomicky ten najvýhodnejší variant dohody,“ uviedol Gibóda.

Od 1. júla 2016 sa zóna plateného parkovania v centre mesta rozšírila o desať mestských lokalít. Košickí mestskí poslanci schválili v polovici júna v tom istom roku bratislavskej spoločnosti EEI, ktorá spravuje parkovanie v centrálnej mestskej zóne, prenájom viacerých úsekov miestnych komunikácií na dočasné parkovanie motorových vozidiel. Tento krok sa stretol s vlnou nevôle, aktivisti zvolali viacero protestov a spísali petíciu za zmenu koncepcie parkovania v meste Košice.

Vo februári tohto roka poslanci uznesením požiadali vtedajšieho primátora Richarda Rašiho (Smer), aby začal rokovať s parkovacou spoločnosťou EEI o uzatvorení dohody o ukončení prevádzkovania parkovacích miest v rezidentských lokalitách 1 až 10.

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Košice #EEI #parkovacia politika