Na petržalskom stavebnom úrade sa momentálne „procesuje“ predĺženie, teda druhá etapa výstavby električkovej trate na území tejto mestskej časti. Primátor ubezpečuje, že do roku 2023 bude všetko „dokončené, vyfakturované, zaplatené a odovzdané“. Pred dokončením verejného obstarávania je projekt rekonštrukcie Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály. Zároveň boli vyhlásené verejné obstarávania na rekonštrukciu Ružinovskej a Vajnorskej radiály.
Vo vízii mesta na najbližších niekoľko rokov je okrem toho ďalších sedem projektov. Ide o predĺženie Saratovskej ulice a Dúbravskej radiály k plánovanému Terminálu integrovanej osobnej dopravy (TIOP) pri Boroch, kde sa má stretnúť električka s vlakom a následne v druhej etape posun do Devínskej Novej Vsi. K ďalšiemu plánovanému TIOP-u by sa mala predĺžiť aj Ružinovská radiála.
Predĺženia by sa mala dočkať aj Vajnorská radiála, ktorá sa v súčasnosti končí pri Zlatých pieskoch. Tá by mala v budúcnosti viesť k železničnej stanici vo Vajnoroch, kde budú stáť posilnené vlaky z Trnavy a Galanty a kde sa pripravuje jedno zo záchytných parkovísk. Naplánované je tiež prepojenie Slovnaftu s Vrakuňou a Podunajskými Biskupicami, prepojenie Petržalky a Ružinova a tiež vybudovanie spojnice Račianska-Vajnorská-Ružinovská.
Najbližšie sa budú realizovať projekty Dúbravka-Lamač a Ružinov
O konkrétnych termínoch však primátor hovoriť veľmi nechce. „V bratislavskej realite je ťažko hovoriť termíny, lebo viete, že sa tu stávajú nepredvídateľné veci. Hovoríme skôr, samozrejme, o rokoch,“ skonštatoval Nesrovnal. Projekty sú podľa neho v rôznom stupni procesnej prípravy. Niektoré majú územnoplánovacie štúdie, niektoré aj ďalšie podklady, niektoré sú zakreslené v územnom pláne mesta (ÚPN), pre niektoré by sa mal ÚPN meniť. Podotkol však, že najbližšie termíny k realizácii majú projekty prepojenia tratí s TIOP-mi, teda Dúbravka-Lamač a Ružinov.
Financovanie projektov bude viaczdrojové. Okrem peňazí z eurofondov nevylučuje primátor ani súkromné zdroje. Hlavné mesto bude projekty spolufinancovať.