Hlavná železničná stanica v Bratislave má novú modernú čakáreň

Cestujúca verejnosť môže od piatka využívať novú modernú čakáreň v priestoroch bratislavskej železničnej Hlavnej stanice. Oficiálne ju sprístupnili za účasti ministra dopravy Árpáda Érséka (Most-Híd) a generálneho riaditeľa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Erdössyho.

14.09.2018 11:37 , aktualizované: 13:30
Hlavná stanica Bratislava, čakáreň, otvorenie Foto: ,
Hlavná stanica v Bratislave.
debata (9)

Čakáreň sa nachádza v historickej budove stanice, v priestoroch dlho nevyužívanej reštaurácie. Rekonštrukčné práce si vyžiadali náklady 825 560 eur bez DPH. Cestujúci uvidia v čakárni aj pôvodné fresky a zreštaurované historické stĺpy.

Slávnostné otvorenie novej čakárne pre...
Slávnostné otvorenie novej čakárne pre...
+3Slávnostné otvorenie novej čakárne pre...

Práce boli zrealizované za plnej prevádzky stanice podľa harmonogramu. Čaká nás ešte veľa práce, no ak budú mať ľudia aj vďaka týmto pekným priestorom čakárne pocit, že chodia na stanicu, ktorá je čistá, kde sú dobré služby, potom budú mať aj väčší záujem cestovať vlakom, a o to nám ide," uviedol minister dopravy.

Touto rekonštrukciou nevyužívaných priestorov sa vytvorila technická predpríprava pre dočasné umiestnenie osobných pokladní pred druhou fázou rekonštrukcie stanice.

Opravovať sa bude aj vstup do budovy stanice. Súťaž je už podľa Érseka rozbehnutá. „Chceme, aby to bolo ku majstrovstvám sveta v hokeji,“ konštatoval. Podchod by mal byť hotový do konca roka, výťahy by mali byť ku každému perónu, avizoval šéf ŽSR.

Minister dopravy sa tiež vyjadril ku železničnej doprave na trase Bratislava – Komárno, trasu by chcel zdvojkoľajniť. „Minimálne do Dunajskej Stredy, a potom do Komárna. Jednokoľajka na to nestačí, skoro každú polhodinu ide vlak, je to plné. Dnes som ním išiel,“ povedal.

Podchod otvoria koncom roka

Rekonštrukcia bývalého služobného podchodu na Hlavnej stanici v Bratislave na podchod pre cestujúcich by sa mala skončiť koncom tohto roka. Prestavba mala trvať podľa plánov do júla, no práce budú trvať dlhšie takmer o pol roka. „Podchod sa nám trochu predĺžil pre technické problémy, takže do konca roka by mal byť hotový. Podchod realizujeme z bývalého služobného podchodu, odkiaľ budú výťahy na každý perón. Malo to byť v lete, ale pri realizácii vznikli technické komplikácie, ktoré tento čas natiahli,“ informoval riaditeľ ŽSR Martin Erdössy.

Prestavbu podchodu má spoločnosť Metri, s. r. o., Bratislava uskutočniť za 1,47 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (1,76 mil. eur vrátane DPH). Bývalý služobný podchod sa využíval aj na prepravu imobilných cestujúcich k vlakom, po rekonštrukcii bude z podchodu prístup s výťahmi na všetky nástupištia na hlavnej stanici. Prestavaný podchod budú naďalej využívať zdravotne znevýhodnení cestujúci, ale po novom aj ľudia s veľkými a ťažkými batožinami či matky s kočíkmi.

V podchode bude päť výťahov – každý s kapacitou 26 osôb a s nosnosťou dvetisíc kilogramov. Prepravná kapacita všetkých piatich výťahov bude 15 600 osôb za hodinu (kapacita jedného výťahu 3 120 osôb za hodinu). Po ukončení rekonštrukcie podchodu by mal byť vyriešený jeden z najväčších problémov cestujúcich na jednej z najstarších a najvyťaženejších železničných staníc na Slovensku.

9 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #železničná stanica #otvorenie #čakáreň