VIDEO: Kolaps dopravy v Bratislave? Vallo priznáva, že zápchy budú väčšie

Matúš Vallo v stredu vystúpil na svojej prvej tlačovej konferencii po zvolení do funkcie primátora Bratislavy. Hovoril na nej aj o dopravných obmedzeniach, ktoré vodičov v hlavnom meste čakajú začiatkom budúceho roka. Väčší tlak má vzniknúť na výjazd a zjazd z Prístavného mosta na úrovni Bajkalskej. Zavretý má byť tiež bulvár Mlynské nivy. Vallo chce, aby sa obmedzenia Bratislavčanov čo najmenej dotýkali, hovorí však, že pôjde o komplikované obdobie. Vodiči v autách podľa Valla budú stáť viac v zápchach, autobusovej dopravy sa však dopravné obmedzenia dotknúť nemajú. Obmedzania súvisia s výstavbou diaľničného obchvatu Bratislavy po cestách D4 a R7.

12.12.2018 12:08 , aktualizované: 13:24
debata (31)
Video

Matúš Vallo predstavil aj svojich splnomocnencov, ktorí budú riešiť konkrétne problémy hlavného mesta. Bruno Konečný bude mať na starosti spoluprácu mesta s mestskými časťami, Iveta Chovancová bude riešiť bezpečnosť, drogovú problematiku a životnému prostrediu sa bude venovať Andrej Kovarik. Externým konzultantom pre dopravu bude Ján Kovalčík.

Spolupráca medzi mestom a mestskými časťami

Chovancová má podľa Valla dlhoročné skúsenosti z občianskeho združenia Odyseus. „Jej úlohou bude koordinácia opatrení v oblasti drog a systémové riešenia bezpečnosti v ohrozených lokalitách,“ povedal primátor. Hlavné mesto musí podľa neho riešiť problémové zóny ako je Obchodná ulica, obytný dom „Pentagon“ či Trnavské mýto. Konečný bude splnomocnencom pre mestské časti a ich starostov. „Spolupráca medzi mestom a mestskými časťami je základná,“ podotkol Vallo. Konečný je podľa neho v komunálnom prostredí ako „ryba vo vode“ a jeho úlohou bude, aby komunikácia hlavného mesta a mestských častí bola hladká a produktívna.

Kovarik je podľa primátora environmentalista a bojovník za to, aby zeleň v Bratislave bola kvalitná. Vallo deklaruje, že na téme životného prostredia mu záleží a je rád, že Kovarik je v jeho tíme. „Je poslancom Zastupiteľstva Bratislavského samosprávneho kraja a pracuje aj v Štátnej ochrane prírody. Považujem ho za špičku v odbore,“ povedal primátor.

V riešení dopravy v Bratislave bude Vallovi a jeho tímu pomáhať externý konzultant Kovalčík, ktorý je analytikom mimovládnej organizácie INEKO a bývalým šéfom inštitútu stratégií na ministerstve dopravy. Ďalších spolupracovníkov chce primátor predstaviť začiatkom roka 2019.

Vo funkciách chce odborníkov

Od piatka (7.12.), keď sa Vallo ujal vedenia hlavného mesta, sa stretol s bratislavskými starostami, predsedami poslaneckých klubov, zamestnancami magistrátu a bol aj na stretnutí prezidenta SR Andreja Kisku s novozvolenými primátormi krajských miest.

„Zamestnancov magistrátu som upokojil. Som presvedčený, že je medzi nimi veľa odborníkov a budem sa pokúšať ich nadchnúť pre nové smerovanie mesta,“ povedal Vallo. Na magistráte nechce tolerovať politické obchody, obchádzanie pravidiel, zneužívanie postavenia zamestnanca magistrátu a deklaruje nulovú toleranciu ku korupcii.

Obsadzovanie pozície nových šéfov mestských podnikov a organizácií chce realizovať transparentne a tak, aby boli v týchto funkciách odborníci, ktorí vzišli z výberových konaní. V dozorných radách podnikov a organizácií chce, aby sedela okrem mestských poslancov aj odborná verejnosť. „Pripravili sme spolu s odborníkmi manuál, podľa neho by mali prebiehať výberové konania,“ skonštatoval Vallo, ktorý chce tento manuál predložiť na schválenie mestským poslancom začiatkom budúceho roka.

31 debata chyba
Viac na túto tému: #primátor Bratislavy #matúš vallo