Vallo: Najrýchlejším spôsobom dopravy po zavedení obmedzení je MHD

Kolaps dopravy v Bratislave počas prvých troch týždňov rozsiahlych dopravných obmedzení na ulici Mlynské nivy a v okolí križovatky Prievoz zatiaľ nenastal. Pomohli k tomu aj jarné školské prázdniny. Ľudia však začali na presun po hlavnom meste viac preferovať MHD a vďaka novým pruhom pre verejnú dopravu na Gagarinovej ulici sa MHD na tomto úseku stala najrýchlejším spôsobom prepravy v dopravnej špičke.

13.03.2019 13:56
SR Bratislava KR PZ polícia doprava opatrenia... Foto: ,
Na snímke zľava primátor hlavného mesta SR Bratislava Matúš Vallo, riaditeľ Krajského dopravného inšpektorátu KR PZ v Bratislave Milan Pilip, riaditeľ operačného odboru KR PZ v Bratislave Viktor Tuma počas tlačovej konferencie.
debata (41)

V stredu o tom informoval na brífingu primátor Bratislavy Matúš Vallo a zástupcovia Krajského riaditeľstva Policajného zboru (KR PZ) v Bratislave.

Hlavné mesto spravilo prvé zhodnotenie po troch týždňoch od začiatku rozsiahlych dopravných uzáver. Využilo na to aj dáta zo sčítačiek cestujúcich a z palubných jednotiek, ktoré evidujú polohu a čas jazdy vozidiel MHD. „Smerom von z centra mesta sa na Gagarinovej ulici rýchlosť MHD strojnásobila a počet cestujúcich MHD v tomto úseku narástol o 37 percent. V dvoch trolejbusových linkách 201 a 202 jazdiacich po Gagarinovej stúpol počet cestujúcich v dopravnej špičke medzi 16. a 19. h z 2 569 na 3 524 cestujúcich,“ priblížil Vallo.

Jazdná doba medzi zastávkami Hraničná a Cintorín Vrakuňa sa podľa jeho slov skrátila z 31 minút na desať a pol minúty. Smerom do centra mesta v rannej špičke medzi šiestou a deviatou hodinou zostáva rýchlosť MHD približne rovnaká, a to aj napriek nárastu automobilov v tomto úseku. „Počet prepravených pasažierov v MHD v čase rannej špičky vzrástol zo 4 971 na 6 020 cestujúcich. Bavíme sa o smere do centra mesta v rannej špičke,“ spresnil primátor.

Mesto pracuje na tom, aby sa zrýchlili aj MHD linky 98, 96 a 196 z Petržalky, ktoré sa v dôsledku uzáver spomalili. „V krátkom čase predstavíme riešenie, aby tieto linky nemeškali,“ deklaroval Vallo. Rovnako magistrát bude riešiť niektoré úseky, ktoré sa vyhodnotili ako problematické z pohľadu svetlenej signalizácie alebo vodorovného dopravného značenia. „Upravíme signálne plány na križovatkách Prievozská – Bajkalská, Gagarinova – Tomášikova a pristúpime tiež k úprave vodorovného značenia na diaľničnom zjazde na Bajkalskú a na rozdvojke z Bajkalskej na diaľničný obchvat, Prístavnú a Slovnaftskú,“ spresnil primátor.

Riaditeľ Krajského dopravného inšpektorátu KR PZ v Bratislave Milan Pilip uviedol, že za tri týždne rozsiahlych dopravných obmedzení nenastal v Bratislave avizovaný kolaps dopravy. „Nenastala taká situácia, kedy by došlo k nejakému kolapsu alebo neprejazdnosti nejakého úseku či križovatky,“ spresnil. Upozorňuje však, že Bratislavu ešte čaká nápor na dopravu aj pre májové majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji či pre iné akcie.

V Bratislave sa postupne od 15. februára začali rozsiahle dopravné obmedzenia. Súvisia s výstavbou diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, konkrétne prestavbou mimoúrovňovej križovatky Prievoz, a s výstavbou podzemného kruhového objazdu na rekonštruovanej časti ulice Mlynské nivy. Viac informácií nájde verejnosť na webstránke www.zvladneme.to.

VIDEO: Riešenie, ktoré mesto počas dopravných obmedzení ponúka pre ľudí, nie je dobré, hodnotí pre TV Pravda dopravný odborník Ján Bazovský.
Video
41 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #MHD #matúš vallo