Bratislavské Nové Mesto neodsúhlasilo mestský návrh VZN k parkovacej politike

Zavedenie parkovacej politiky v hlavnom meste v takej podobe, ako ju navrhuje súčasné vedenie radnice pod vedením primátora Matúša Valla, neprešlo cez poslancov v bratislavskom Novom Meste. Tí totiž na štvrtkovom (16. 5.) mimoriadnom rokovaní neodsúhlasili mestský návrh všeobecne záväzného nariadenia (VZN) k parkovacej politike a návrh k dodatku štatútu hlavného mesta.

17.05.2019 10:15
parkovanie, parkovisko, auto Foto: ,
Ilustračné foto.
debata (16)

Starostu Nového Mesta Rudolfa Kusého mrzí, že hoci poslanci schválili pripomienky, samotné VZN ani návrh zmeny štatútu nezískal v zastupiteľstve súhlas. „Návrh magistrátu nie je dokonalý, ale oceňujem, že po rokoch prázdnych rečí sa intenzívne pracuje na spustení parkovacej politiky, pričom pôvodne predložené dokumenty sa priebežne upravujú aj na základe stoviek pripomienok obyvateľov Bratislavy,“ píše Kusý na sociálnej sieti s tým, že hlavné mesto má pred sebou množstvo práce, aby „sa celý systém zmysluplne rozbehol“.

Šéf novomestskej samosprávy zároveň poznamenáva, že sa mestská časť aktívne pripravuje na zavedenie novej parkovacej politiky. Situáciu za „katastrofálnu“ označuje najmä v okolí nemocníc na Kramároch a v okolí štadiónov. „Spracovali sme štúdie riešenia parkovania na väčšine územia Nového Mesta. V súvislosti s prípravou projektu rezidenčného parkovania sme vypracovali dopravný projekt v území okolo zimného štadióna a NTC, ktorý chceme spustiť čo najskôr,“ dopĺňa Kusý.

Nové Mesto je spolu so Starým Mestom jednou z dvoch najväčších bratislavských mestských častí, ktoré zatiaľ parkovacej politike nedali zelenú. Zvyšné dve veľké samosprávy, teda Petržalka a Ružinov, mestské návrhy podporili, avšak s pripomienkami. Nové pravidlá odsúhlasila už napríklad aj Dúbravka, naopak, Vrakuňa žiada návrhy dopracovať.


VIDEO: Starosta Petržalky Ján Hrčka sa v rozhovore pre TV Pravda vyjadril k parkovacej politike. Upozornil na to, že cesty a ani parkovacie miesta sa nevytvoria zo dňa na deň a ľudia sa tak budú musieť parkovacej politike prispôsobiť.

Video

  • Po stanoviskách mestských častí k návrhu magistrátu bude mať možnosť pripomienkovať návrh VZN aj verejnosť. Hlavné mesto zverejní v najbližších dňoch návrh VZN k pripravovanej parkovacej politike.
  • Uskutoční sa aj verejné prerokovanie 22. mája o 17.30 h v bratislavskej Starej tržnici. Po 22. máji bude plynúť desaťdňová lehota, počas ktorej môžu Bratislavčania zasielať hlavnému mestu oficiálne pripomienky.
  • O tom, kedy a za akých podmienok bude parkovacia politika prijatá, majú rozhodovať v júni bratislavskí mestskí poslanci.
  • Spustenie parkovacej politiky v Bratislave sa očakáva v druhej polovici roka 2020. Magistrát navrhuje štyri tarifné pásma za hodinové parkovania, kde sa má platiť od 0,50 eura do dvoch eur za hodinu. Rezidenti si majú za parkovaciu kartu zaplatiť za prvé auto v domácnosti 49 eur za rok, za druhé 150 eur a za tretie 500 eur za rok.

VIDEO: Parkovanie v Bratislave sa má radikálne zmeniť a parkovať bezplatne sa v podstate už nebude dať. Rozhodli sme sa preto zmapovať päť kľúčových mestských častí, ktoré majú najväčšie problémy s parkovaním.

Video

16 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #parkovanie