Nový most cez Dunaj. Pozrite si jeho súčasnú a finálnu podobu

Po minuloročnom miernom meškaní v súčasnosti stavebné práce prebiehajú v plnom rozsahu. Dokončený by mal byť v tomto roku. V roku 2020 by mal už slúžiť verejnosti.

28.05.2019 17:10
debata (2)

VIDEO: Pozrite si ako vznikajú mostné podpory na novom moste cez Dunaj. Ako sa pracuje na stavbe obklopený vodami Dunaja? Ako hlboko musia stavebníci vybudovať mostnú podporu?

Video

„Po minuloročnom miernom meškaní v súčasnosti stavebné práce prebiehajú v plnom rozsahu. Spoločne s maďarskou stranou urobíme všetko preto, aby začal tento most slúžiť verejnosti v budúcom roku,“ povedal minister doprava Árpád Érsek po obhliadke staveniska na maďarskej aj slovenskej strane.

Nový most bude postavený vo vzdialenosti 200 metrov od existujúceho železničného mosta. V súčasnosti je v Komárne pre osobnú automobilovú dopravu prístupný len Alžbetin most z roku 1892.

Nový most bude asymetrický s jedným pylónom s výškou okolo 90 m a závesnými káblami. Momentálne sú vybudované umelé ostrovy pre mostné piliere. Cez most povedie hlavná cesta s dvoma jazdnými pruhmi.

Na most nadväzujú príjazdové cesty, ktoré si každá krajina buduje sama. Stavebné práce idú v súlade s harmonogramom a ich dokončenie je viazané na hotové mostné teleso.

Celkový rozpočet projektu je vyše 117 miliónov eur. Slovensko a Maďarsko získalo z fondov EÚ príspevok okolo 99 miliónov eur.

Nový most sa stane dôležitou dopravnou tepnou v regióne. Denne po ňom bude jazdiť niekoľko tisíc automobilov. Podľa ministerstva dopravy by v roku 2019 až 2020 malo po moste jazdiť 5600 vozidiel denne. V rozpätí ďalších deviatich rokov sa má ich počet takmer zdvojnásobiť. V roku 2028 bude už denne most zaťažovať 10100 automobilov každý deň.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Komárno #Dunaj #Most cez dunaj