Bratislava má vo výstavbe električkových tratí veľký investičný dlh

Bratislava si podľa šéfky Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) Zuzany Horčíkovej pýta oveľa viac kilometrov električkových tratí, ako v súčasnosti má.

02.01.2020 13:08
debata (5)
„Pri širšej električkovej sieti by bola doprava aj v prípade rôznych presmerovaní, pri nehodách oveľa kvalitnejšia. Nebola by taká zraniteľná, ako je dnes,“ vysvetlila Horčíková. Existujúca električková sieť je podľa nej príliš riedka. Ružinovská, račianska, vajnorská a dúbravská električková radiála sú príliš málo na stále sa rozrastajúcu Bratislavu. „Vítame aktivity hlavného mesta SR Bratislavy a kroky, ktorých cieľom je modernizácia a ďalší rozvoj električkovej siete. V tejto téme sme s vedením mesta a župy zajedno,“ doplnila Horčíková.

Riaditeľka BID tiež upozornila na urýchlenú potrebu dokončiť električkovú trať do Petržalky a taktiež výstavbu električkovej trate pred SND. „Som presvedčená, že to vo veľkej miere prispeje ku skvalitneniu dopravy,“ dodala na záver Horčíková.

Bratislavská integrovaná doprava zastrešuje koordináciu dopravných služieb v bratislavskom regióne (Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji, pozn. SITA). Hlavnou výhodou cestovania v rámci integrovanej dopravy je možnosť využívať viacero dopravcov za rovnakých prepravných a tarifných podmienok zakúpením si jedného lístka. Do systému integrovanej dopravy sú zapojení Dopravný podnik Bratislava, RegioJet, Slovak Lines a Železničná spoločnosť Slovensko, v Bratislavskom kraji sa tento systém uplatňuje zatiaľ v regiónoch Dunajská Lužná, Pezinok, Malacky a Senec. Od 1. augusta je do systému integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji zapojená aj železničná stanica v Trnave.

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #električky #BID #trate