Pracovníci poisťovní, ako informovala TASR Eva Jacková zo Slovenskej asociácie poisťovní (SLASPO), v tomto čase aj z vlastnej iniciatívy kontaktovali jednotlivých poškodených, vyplácali zálohy, v okolitých bytovkách pomáhali organizovať výmenu poškodených okien, vykonávali svoju prácu často nad rámec pracovného času. Riešili spolu viac ako 200 nahlásených poistných udalostí. Nároky poškodených, ktorí mali uzavreté poistenie nehnuteľnosti alebo domácnosti, poisťovne vybavovali v zrýchlenom režime.
Tri dni po udalosti SLASPO zverejnila sumarizované postupy a odporúčania pre čo najrýchlejšie vybavenie nárokov z poistenia spolu s kontaktmi na poisťovateľov. Samotní pracovníci poisťovní z individuálnych zbierok a z prostriedkov nadácií poisťovní poslali na účet mesta zriadený pre účel odškodnenia ľudí postihnutých touto tragédiou spolu 67.000 eur.
Predpokladaná suma všetkých poistných plnení z tejto udalosti dosahuje takmer 4,7 milióna eur. Poistná udalosť v Prešove znova po čase otvorila otázku zmyslu poistenia bytov a domov, dôležitosti správne nastavenej poistnej sumy a rizík, ktoré majetok ohrozujú a opätovne potvrdila význam poistenia pre ochranu majetku občanov. Celková škoda spôsobená výbuchom bola nepomerne vyššia, poisťovne však mohli pomôcť iba poisteným.