Všetky sú síce stavané na rýchlosti do 160 km/h, avšak trate na túto rýchlosť ešte nie sú upravené. Vozne budú premávať prioritne na regionálnych tratiach v Košickom a Prešovskom, ale aj Žilinskom a Banskobystrickom kraji, a to v smeroch Košice – Liptovský Mikuláš, Košice – Čierna nad Tisou, Košice – Čaňa, Kysak – Lipany – Plaveč.
Vagóny prišiel do Košíc predstaviť Roman Koreň, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK, ako aj ostatní členovia predstavenstva spoločnosti, Ján Lukáč a Karol Martinček. „V ZSSK plníme sľub východniarom, že po investíciách na severnom a strednom Slovensku, opäť prichádza ich chvíľa,“ skonštatoval R. Koreň.
Železnice financujú túto investičnú akciu z financií Európskej únie prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 v hodnote 32,98 milióna eur. Nové vozne do vozového parku pribudnú do konca roku 2023.
Čítajte aj Doležal našiel peniaze pre železnice. Na záchranu vlakov dá 20 miliónovNové moderné vozne na východe Slovenska tiež doplní 35 zmodernizovaných, z ktorých bolo dodnes dodaných už 12 kusov. Týchto 52 vozňov tak postupne nahradí tie najstaršie neklimatizované osobné vozne, ktoré sú na hranici životnosti a nespĺňajú štandardy cestovania v 21. storočí. Ich obstaraním sa zníži priemerný vek vozidlového parku v regióne Košíc a Prešova a zvýši sa kvalita poskytovaných služieb. Podľa predpokladov ZSSK by oba projekty mali byť ukončené do septembra budúceho roku.
Nové aj modernizované vozne sú plne klimatizované a disponujú vákuovými toaletami. Nechýba v nich vizuálny a akustický informačným systémom, kamerový systém a systém sčítavania cestujúcich či wi-fi pripojenie na internet. Vo vozni budú miesta s možnosťou pripojenia na 230 V s USB portom.
V porovnaní so súčasnými vozidlami budú omnoho komfortnejšie. Samozrejmosťou je konštrukcia vozidiel v súlade s platnými vyhláškami a technickými normami.
ZSSK ročne obslúži v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji v regionálnej doprave cca 10 mil. cestujúcich. Dôležitou informáciou je rovnako fakt, že v oboch krajoch sa práve spúšťa integrovaný dopravný systém (IDS).Výrazným spôsobom pomôže pri skvalitňovaní cestovných poriadkov, či posudzovaní projektových zámerov. Sústreďovať sa bude na dopravné simulácie.
Odborníci na integrovanú dopravu sa v ňom zamerajú najmä na prácu s dopravným modelom východného Slovenska, ktorý umožňuje vopred určovať výsledky navrhovaných dopravných riešení. Taktiež dokáže prognózovať vývoj v doprave a dopravnom správaní obyvateľov, či objektívne posudzovať efektívnosť opatrení pre skvalitnenie verejnej dopravy. Prvé výsledky práce s modelom už východniarom pomohli. Odborne pripravené podklady pomohli zachovaniu zastávky rýchlikov v Margecanoch.