Všetky sú síce stavané na rýchlosti do 160 km/h, avšak trate na túto rýchlosť ešte nie sú upravené. Vozne budú premávať prioritne na regionálnych tratiach v Košickom a Prešovskom, ale aj Žilinskom a Banskobystrickom kraji, a to v smeroch Košice – Liptovský Mikuláš, Košice – Čierna nad Tisou, Košice – Čaňa, Kysak – Lipany – Plaveč.
Vagóny prišiel do Košíc predstaviť Roman Koreň, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK, ako aj ostatní členovia predstavenstva spoločnosti, Ján Lukáč a Karol Martinček. „V ZSSK plníme sľub východniarom, že po investíciách na severnom a strednom Slovensku, opäť prichádza ich chvíľa,“ skonštatoval R. Koreň.
Železnice financujú túto investičnú akciu z financií Európskej únie prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 v hodnote 32,98 milióna eur. Nové vozne do vozového parku pribudnú do konca roku 2023.

Nové moderné vozne na východe Slovenska tiež doplní 35 zmodernizovaných, z ktorých bolo dodnes dodaných už 12 kusov. Týchto 52 vozňov tak postupne nahradí tie najstaršie neklimatizované osobné vozne, ktoré sú na hranici životnosti a nespĺňajú štandardy cestovania v 21. storočí. Ich obstaraním sa zníži priemerný vek vozidlového parku v regióne Košíc a Prešova a zvýši sa kvalita poskytovaných služieb. Podľa predpokladov ZSSK by oba projekty mali byť ukončené do septembra budúceho roku.
Nové aj modernizované vozne sú plne klimatizované a disponujú vákuovými toaletami. Nechýba v nich vizuálny a akustický informačným systémom, kamerový systém a systém sčítavania cestujúcich či wi-fi pripojenie na internet. Vo vozni budú miesta s možnosťou pripojenia na 230 V s USB portom.
V porovnaní so súčasnými vozidlami budú omnoho komfortnejšie. Samozrejmosťou je konštrukcia vozidiel v súlade s platnými vyhláškami a technickými normami.
ZSSK ročne obslúži v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji v regionálnej doprave cca 10 mil. cestujúcich. Dôležitou informáciou je rovnako fakt, že v oboch krajoch sa práve spúšťa integrovaný dopravný systém (IDS).Výrazným spôsobom pomôže pri skvalitňovaní cestovných poriadkov, či posudzovaní projektových zámerov. Sústreďovať sa bude na dopravné simulácie.
Odborníci na integrovanú dopravu sa v ňom zamerajú najmä na prácu s dopravným modelom východného Slovenska, ktorý umožňuje vopred určovať výsledky navrhovaných dopravných riešení. Taktiež dokáže prognózovať vývoj v doprave a dopravnom správaní obyvateľov, či objektívne posudzovať efektívnosť opatrení pre skvalitnenie verejnej dopravy. Prvé výsledky práce s modelom už východniarom pomohli. Odborne pripravené podklady pomohli zachovaniu zastávky rýchlikov v Margecanoch.