Dopravný podnik mesta Žilina (DPMŽ) podľa jej slov zápasí s vysokým percentom práceneschopnosti vodičov, a to najmä s dlhodobejším charakterom chorôb a úrazov. „Aktuálny stav práceneschopných vodičov je viac ako 15 percent. Dopravný podnik zároveň eviduje aj prirodzený úbytok vo forme odchodu starších vodičov do starobného dôchodku," uviedla Holienčíková.
Čítajte aj Ceny lístkov idú opäť hore. Zdražovanie sa týka takmer všetkých krajov, Bratislava je otáznaAko ďalej poznamenala, napriek náborovým aktivitám je pre DMPŽ náročné doplniť pracovnú pozíciu vodiča takými počtami, ktoré by zabezpečili bezproblémový výjazd vozidiel v režime školského vyučovania. „V kategórii trolejbusových vodičov DPMŽ aktuálne finišuje s výcvikom vodičov na vedenie trolejbusu a v júli budú môcť postupne jazdiť na trolejbusových linkách už aj samostatne," dodala Holienčíková.