Kontrolný deň na stavbe rýchlostného obchvatu Tvrdošína podľa Žgravčákovej potvrdil potrebu úpravy technológie a nutnosť banského prieskumu. Dôvodom sú mimoriadne zložité geologické pomery horninového masívu. „Na niektorých častiach úseku sa vyskytli horniny vyššej triedy ťažiteľnosti (tvrdšie, pozn. TASR) v porovnaní s predpokladmi z projektovej dokumentácie. S odstreľovaním horniny sa začne už v najbližších týždňoch,“ priblížila hovorkyňa.
Dodala, že o najnovších zisteniach informovali aj Žilinský samosprávny kraj (ŽSK).
Žgravčáková vysvetlila, že na časti úseku bolo potrebné urobiť aj pyrotechnický prieskum pred začatím prác a prekladaním plynovodov. „Preložky plynu a zmena technológie výstavby v súvislosti s tvrdšou horninou budú mať vplyv na termín ukončenia výstavby úseku aj na konečnú cenu diela,“ uviedla.
Čítajte aj Na Slovensku sme unikátom, hovoria TvrdošínčaniaCelková dĺžka úseku R3 je 5,6 kilometra. Bude na ňom 11 mostov a viac ako 1800 metrov protihlukových stien. Výstavba obchvatu Tvrdošína sa začala v marci 2021. Úsek odľahčí mesto Tvrdošín od tranzitnej dopravy, motoristom prinesie skrátenie času jazdy.