Pritom v Košiciach už dávno mali jazdiť nové električky aj autobusy. Nehovoriac už o trolejbusoch, ktoré v uliciach nevidno už od roku 2015, kedy bol primátorom Richard Raši.
Hľadajú nové výzvy
Súčasný primátor Jaroslav Polaček, ktorý je v úrade druhé volebné obdobie avizoval ako jednu zo svojich priorít ich návrat. Zatiaľ sa tak nestalo. Brzdou boli aj „zbabrané“ verejné obstarávania na nákup nových električiek, či autobusov. Verejné obstarávanie DPMK na nákup nových električiek dokonca preverovala NAKA.
V košickom dopravnom podniku by mali konečne pribudnúť nové električky aj autobusy. Otázka je, kedy.
Tento rok pribudnú aspoň tri nové autobusy, no tie situáciu nezachránia. Ďalšie autobusy, električky aj trolejbusy sú zatiaľ v nedohľadne. Mesto aj DPMK sľubujú, že tentoraz sa ľady konečne pohnú. „Všetky procesy sú už nastavené a Dopravný podnik mesta Košice bude žiadať o finančné zdroje na nákup autobusov a električiek z Operačných programov EÚ a rovnako z plánu obnovy,“ informoval hovorca mesta Košice Dušan Tokarčík s tým, že bližšie informácie poskytne DDPMK, ktorý sa môže uchádzať o jednotlivé výzvy.

Po nedávnom odvolaní generálneho riaditeľa DPMK Vladimíra Padyšáka dočasne poverený riaditeľ Roman Danko avizoval, že prioritou je obstarávanie na nákup električiek, či autobusov. „Aktuálne sa pripravujú súťažné podklady pre verejné obstarávanie na nákup električiek. Predpokladáme tak, že v najbližšej dobe vyhlásime verejnú súťaž na ich obstaranie,“ uviedla hovorkyňa DPM Vladimíra Bujňáková.
Trolejbusy? Možno…
S trolejbusmi je to trochu zložitejšie. Zatiaľ nie je jasné, či sa v dohľadnej dobe vrátia na cesty a konečne budú premávať na klasických linkách 71 a 72. „Čo sa týka trolejbusov, plánujeme vo výraznej miere elektrifikovať mestskú hromadnú dopravu. Môžeme potvrdiť informáciu, že v súčasnosti čakáme na eurofondové výzvy, z ktorých by bolo možné financovať nákup vozidiel. Aj na základe týchto výziev sa budeme rozhodovať, či pôjde o nákup trolejbusov alebo elektrobusov,“ doplnila hovorkyňa DPMK.
