„Projekt organizácie dopravy pre túto zmenu máme spracovaný a pripravený. Aj s ohľadom na bezpečnosť sme sa rozhodli k realizácii pristúpiť, keď budú lepšie poveternostné podmienky,“ skonštatoval Bubla.
Magistrát už v minulosti v tejto súvislosti poznamenal, že ide o jednoduchý a v zahraničí overený a účinný princíp. Užšie jazdné pruhy majú vodičov psychologicky navádzať na to, aby v úsekoch, v ktorých priestorové pomery navádzajú na rýchlu jazdu, jazdili pomalšie. Príkladom je spomínaná Staromestská ulica. Deklaruje zároveň, že úprava nebude mať vplyv na kapacitu a priepustnosť samotnej komunikácie.
Po tragédii z autobusovej zastávky žiadali ľudia pre obvineného Dušana Dědečka exemplárny trest. Nehôd pod vplyvom alkoholu žiaľ neubudlo.
Hlavné mesto takisto avizovalo ucelenú stratégiu dopravných úprav pre danú lokalitu, s ktorou súvisí aj revitalizácia priľahlých verejných priestorov vrátane lokality Zochova. Zámerom je vytvoriť najmä bezpečný mestský priestor bez bariér. „Tento projekt je vo fáze architektonickej štúdie,“ poznamenal Bubla.
Čítajte viac Mal priznať, že vypil fľašu a v podjazde k Zochovej ešte dupol na plyn. Dědečka obžalovaliZameriava sa na zvýšenie kvality priestoru zastávok mestskej hromadnej dopravy (MHD), ako aj nadväzujúcich peších ťahov. Okrem komplexnej obnovy povrchov chodníkov, zastávok MHD či priľahlých verejných priestorov má dôjsť aj k sprehľadneniu a zlepšeniu bezbariérovosti chodníkov pre peších a cyklistov. Súčasťou projektu má byť aj revitalizácia existujúcich zelených plôch a výsadba nových stromov.
Dopravná nehoda v centre Bratislavy, ktorú spôsobil opitý vodič, si 2. októbra 2022 vyžiadala päť mŕtvych a niekoľko zranených osôb. Na zastávke sa malo nachádzať približne 40 ľudí.