V Bratislave pribudnú nové trolejbusové linky, mesto podpísalo zmluvu za skoro 16 miliónov eur

Plánovaná nová trolejbusová trať medzi Patrónkou a Riviérou v Bratislave je o niečo bližšie k realizácii. Hlavné mesto vo štvrtok podpísalo zmluvu so zhotoviteľom stavby. S prácami by sa malo začať v priebehu niekoľkých týždňov. Výstavba by mala trvať niekoľko mesiacov. Náklady by mali dosiahnuť viac ako 15,7 milióna eur. Nová trať prepojí trolejbusovú trať na Dlhých dieloch s celým systémom trolejbusových tratí hlavného mesta cez Mlynskú dolinu.

05.06.2025 16:20
debata (1)

„Bol vysúťažený dodávateľ, dnes sme podpisovali zmluvu. Dodávateľ má pár týždňov na prípravu a v priebehu mesiaca by sa mala začať výstavba,“ uviedla vo štvrtok pre médiá viceprimátorka Bratislavy Tatiana Kratochvílová s tým, že samotné práce by mali trvať osem až deväť mesiacov a je hradená z eurofondov.

Súčasťou projektu je výstavba nového trolejového vedenia, oprava chodníkov a debarierizácia priechodov pre chodcov, zlepšiť sa má tiež križovatka pri Základnej škole Dubová, ktorá má byť bezpečnejšia. Rovnako tak rozšírenie nástupiska zastávky ZOO v smere na Habánsky mlyn, osadenie prístrešku na tejto zastávke i nové informačné tabule na všetkých zastávkach po trati. Naplánované sú tiež prekládky inžinierskych sietí.

Bratislava sa rozlúčila s ikonickými hranatými trolejbusmi
Video

Práce by zároveň vyžiadajú čiastkové dopravné obmedzenia, magistrát však sľubuje, že nepôjde o nič „dramatické" ako pri iných stavbách. Keďže je Mlynská dolina obojsmerná komunikácia, pri prekládkach sietí či stavbe trakčných vedení bude doprava vedená v jednom jazdnom pruhu.

Trolejbusová trať prepojí Dlhé diely s Patrónkou, Hlavnou stanicou a oblasťami smerom na Račianske a Trnavské mýto. Cieľom je zníženie environmentálnych dosahov na dopravu, keďže má priniesť ekologickejšiu elektrickú MHD bez priamych emisií, namiesto naftových motorov i zefektívnenie prevádzky MHD v dotknutých lokalitách. „Na Dlhých dieloch je tzv. ostrovná trolejbusová trať, ktorá nie je prepojená s ostatnou trolejbusovou sieťou,“ podotkla Kratochvílová.

GRUSKA Damas Čítajte viac Bratislava v tieni električiek. Keď je električka zvaná Túžba

Linka 32 by tak v budúcnosti mohla jazdiť častejšie, na linke 33 môžu byť nahradené 12-metrové vozidlá kapacitnejšími 18-metrovými kĺbovými trolejbusmi, do ktorých sa zmestí o 50 percent viac cestujúcich.

Nová trať má mať sedem kilometrov, okolo troch kilometrov z každom smere.

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) ako špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy koncom marca informoval o začiatku zlúčeného územného a stavebného konania pre túto trolejbusovú trať. Stavebné povolenie vydal 12. mája, povolenie zatiaľ nie je právoplatné. „Keď do 11. júna (vrátane) nepríde na úrad odvolanie voči vydanému rozhodnutiu, stavebné povolenie na trolejbusovú trať Patrónka – Riviéra nadobudne právoplatnosť 12. júna 2025,“ uviedla pre TASR hovorkyňa BSK Lucia Forman.

ruzinovska radiala vizualizacie elektricky Čítajte viac Bratislava chystá najdrahší projekt v histórii dopravy. Električka v Ružinove povedie až na letisko, ako ovplyvní mesto?
Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Bratislava #trolejbusy