„Som veľmi rád, že sa nám v Košickom kraji podarilo otvoriť nový pumptrack. Je v Rožňave a patrí do súboru takýchto zariadení, ktoré chceme vybudovať. Tento je tretí a podľa reakcií detí vidíme, že sa im naozaj páči,“ uviedol pri otvorení predseda KSK Rastislav Trnka.
Nový rožňavský pumptrack má takmer 600 metrov štvorcových a stál 86 000 eur. V jeho strede sa nachádzajú vsakovacie dažďové záhradky. „Deti sa tak budú môcť niečo naučiť o vodnom cykle,“ ozrejmil Trnka, podľa ktorého má tak nové zariadenie aj edukatívny charakter.
„Verím, že toto územie sa bude ďalej rozvíjať a športoviská aj v Rožňave budú rásť ako huby po daždi. V najbližšom období máme v pláne otvoriť futbalové ihrisko, na ktoré sme tiež prispeli,“ avizoval predseda KSK.

Šport podľa neho nepatrí len na telesnú výchovu, ale aj do ulíc a každodenného života. „Preto sme sa rozhodli postaviť pumptracky – vnímame ich ako skvelú formu trávenia voľného času a zároveň nástroj na posilnenie komunity,“ vyzdvihol Trnka.
Nová atrakcia potešila aj primátora Rožňavy Michala Domika. „Som za ňu veľmi vďačný KSK a jeho predsedovi. O túto trať je už teraz veľký záujem. Areál dopravného ihriska postupne zveľaďujeme, každým rokom sa tu snažíme niečo nové vybudovať,“ podotkol Domik. Najnovšími prírastkami v blízkej budúcnosti majú byť podľa neho nové lavičky a šachový stôl.
Prvý pumptrack otvoril KSK počas minuloročného leta v Košiciach, v máji tohto roka nasledoval druhý v Gelnici. Celkové náklady na ich výstavbu spolu s rožňavským boli približne 250 000 eur. Ďalší pumptrack plánuje kraj vybudovať v areáli Školy v prírode v Kysaku a podobná adrenalínová dráha by mala vzniknúť aj v Trebišove.
Pumptrack je vlastne špecializovaný typ trate, ktorá cyklistom poskytuje možnosť zažiť adrenalínové momenty v kontrolovanom a bezpečnom prostredí. Takáto dráha sa skladá z rôznych vĺn, zatáčok a skokov, ktoré umožňujú jazdcovi prekonať trasu plynule bez nutnosti aktívneho šliapania do pedálov.
Pumptracková trasa v Rožňave je vytvorená z prekážok vyrobených z predtvarovaného materiálu s upevneným povrchom. Jej povrchová úprava pozostáva z asfaltovo-betónového krytu. Jazdci sa nemusia obávať nepriaznivého počasia, pretože v prípade dažďa je zabezpečené odvádzanie vody z vnútorných častí dráhy prostredníctvom trativodov a vsakovacích jám.